پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله09:16 - 1400/11/07

ساده انگاری پروتکل های بهداشتی شرایط را تغییر خواهد داد

امروز و با اعلام رنگ بندی جدید وضعیت بیماری کرونا پس از چند هفته که شرایط شهرستان ابی و در وضع پایداری قرار داشت متاسفانه با افزایش موارد ابتلاء و بستری به رنگ زرد تغییر وضعیت داد.

به گزارش هزارماسوله ،رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه به خبرنگار ما گفت: امروز و با اعلام رنگ بندی جدید وضعیت بیماری کرونا پس از چند هفته که شرایط شهرستان ابی و در وضع پایداری قرار داشت متاسفانه با افزایش موارد ابتلاء و بستری به رنگ زرد تغییر وضعیت داد.

 

دکتر فاروق سلیمی افزود: غالب شدن سویه امیکرون، سهولت و سرعت بالای انتقال سویه جدید و کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی از عمده ترین دلایل تغییر وضعیت شهرستان است.

 

وی گفت: تجربه شرایط قرمز به صورت هفته های پی در پی در امسال نشان داد که تداوم وضعیت حاد در بیماری کرونا تبعات انسانی،اجتماعی و اقتصادی فراوانی در پی دارد که افزایش مرگ و میر،افزایش بستری و فشار به کادر درمان، تعطیلی محل کسب و اصناف مختلف و ... تنها نمونه ای از پیامدهایی هستند که به دنبال تغییر شرایط خود را به شهرستان تحمیل خواهند نمود.

 

وی افزود: افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مناسب و استاندارد، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور غیر ضروری در اجتماعات و تسریع در واکسیناسیون می تواند دوباره شرایط شهرستان را به سمت وضعیت پایدار و ابی سوق دهد.