پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:58 - 1400/11/01

امام جمعه پاوه: اقامه نماز رئیس جمهور در کاخ کرملین پیام بزرگی برای جهان داشت

امام جمعه پاوه گفت: آیت الله رئیسی رییس جمهور کشورمان با اقامه نماز در کاخ کرملین روسیه، پیام گسترده‌ای برای دوستان و دشمنان و مستکبرین و دنیای اسلام صادر کرد.

به گزارش هزارماسوله ،به نقل از ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: از روزی که لنین در ۱۰۴ سال قبل تفکرات مارکس، را در شوروی پیاده کرد و پس از آن توسط سایر رهبران روسیه از استالین و خروشچف و گورباچوف تا همین پوتین در روسیه فعلی آن را ادامه می دهد همواره پیام همه آنها در کاخ کرملین این بوده است که خدا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در این کشور که تفکر کمونیستی در آن حاکم است و به خدا ایمان ندارند و در کاخی که در آن اعلام می شد خدا وجود ندارد، توسط رئیس جمهور اسلامی ایران ندای الله اکبر سرداده شد تا به جهانیان اعلام شود خداوند در همه جا هست و از هر چیز و هرکسی  بالاتر است و امیدواریم در همه نقاط عالم، این ندا سر داده شود چرا که خداوند کسانی را که دینش را یاری دهند، یاری می کند.

امام جمعه پاوه در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با بحران هر فصل باید در وقت و زمان مناسب، برنامه ریزی ، چاره اندیشی و مقدمات و تمهیدات لازم را فراهم کرد ادامه داد: یکی از پایه های حکومت داری برنامه ریزی است اما متاسفانه امروز در میان مدیران کشور برنامه ریزی کمتری وجود دارد و قبل از وقوع بحران خاص هر فصل ، تدابیر لازم را به کار نمی گیرند.

ماموستا قادری با تاکید بر اینکه مدیران باید در دوران بحران مدیریت و توانایی خود را به عملیاتی کنند ادامه داد: باوجود بارش سنگین برف و تجهیزات فرسوده در شهرستان ، اما مدیران خوب وارد عمل شدند و در حد توان تلاش کردند و از تلاش آنان هم قدردانی می کنیم.

امام جمعه پاوه افزود: جمعی از مدیران خود بحران زا هستند و مناسب شرایط بحرانی نیستند، با این وجود از زحمات مدیران ادارات راه و شهرسازی، هلال احمر، برق و شهردار و عوامل شهرداری پاوه که در این بحران تلاشی شبانه روزی داشتند سپاسگزارم.

وی تصریح کرد: وقت انتقاد نیست باید همه دست بدست هم بدهیم و فعلا مشکلات را حل کنیم.

امام جمعه پاوه در ادامه گفت: بر اساس آمارهای اداره ثبت احوال پاوه ، آمار طلاق در این شهرستان افزایش چشم گیری داشته است که این مصیبت بزرگی است و تبعات زیادی به دنبال دارد.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: در آیه ۲۱ سوره روم فلسفه ازدواج محبت ، رحمت و مودت عنوان شده اما متاسفانه امروز به ازدواج نگاه ساده و سبکی داریم و عاقلانه ازدواج و با احساس مسئولیت زندگی نمی کنیم. 

ماموستا قادری اضافه کرد: امروز زنان جامعه ما قناعت ندارند و مردان را تحت فشار قرار می دهند و مطیع سرپرستان خانوار نیستند و از سویی دیگر مردان هم رحم و مهربانی گذشته را نسبت به زنان ندارند و در هر شرایطی لفظ طلاق را بر زبان جاری می کنند و این مصیبت بزرگی است

وی گفت: منطقه اورامانات دیار عالمان و عارفان بلند مرتبه و مردان غیور و زنان عفیف بوده که از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده و امروز نباید در زمینه طلاق و فروپاشی کانون گرم خانواده ها، نام این دیار لکه دار شود.

ماموستا قادری با بیان اینکه خداوند بر شاکر بودن مخلوقات تاکید و در ۵۰ آیه قرآن کریم نیز شکر و مشتقات آن عنوان شده افزود: شکر نعمت الهی همانند نماز خواندن و روزه گرفتن یک وظیفه الهی است و اکنون که شاهد نزول رحمت الهی بوده ایم باید شاکر و شکرگذار باشیم.