پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:28 - 1400/10/08

ماموستا قادری: امنیت و عدالت اجتماعی در حکومت‌داری دو مسئله مهم هستند

امام جمعه پاوه در دیدار اعضای شورای تأمین و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان پاوه  با وی گفت: امنیت و عدالت اجتماعی در حکومت‌داری دو مسئله مهم هستند.

به گزارش هزارماسوله ، حاج ماموستا قادری در دیدار اعضای شورای تأمین و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان پاوه  با وی ضمن عرض خیرمقدم و با اشاره به حدیثی از رسول الله(ص) در سخنانی اظهار داشت: هر مؤمنی در طول زندگی با ۵ مشکل مواجه است ۱-مؤمنان نسبت به او حسادت می‌کنند. ۲-منافقان جامعه نسبت به او که اهل ایمان است بغض و کینه دارند. ۳-کافران با انواع جنگ نظامی و فرهنگی و اقتصادی با او در حال ستیزند ۴-شیطان هم می‌خواهد او را از مسیر الهی خارج کند. ۵-نفس خود مؤمن او را به مسیری غیر از مسیر خدا و قرآن هدایت می‌کند.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: موقعیت زمانی انقلاب می‌طلبد که ما در کنار هم باشیم حتی اگر کاری هم انجام ندهیم، در کنار هم نشستن ما برای مردم و نظام مفید است چرا که دشمنان از جدایی ما سوءاستفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به کتاب «ادب الدین والدنیا» به قلم ماوردی یکی از نویسندگان بزرگ تاریخ اسلام گفت: در حکومت‌داری دو مسئله مهم امنیت و عدالت اجتماعی مهم است که در هر دولتی که این دو خصلت وجود داشته باشد، هم مردم در آرامش‌اند و هم خدای متعال راضی خواهد شد.

وی گفت: ما هرچند به لحاظ اجتماعی دارای مشکلاتی هستیم ولی حمداً لله امنیت داریم اما عدالت اجتماعی نیازمند زمان و نیازمند جهد و اقدام است.

امام جمعه پاوه گفت: امروزه در کشور ما فاصلۀ طبقاتی وجود دارد حتی گرانی و فاصلۀ خریدوفروش در شهرها متفاوت است. ما اگر بتوانیم در کم کردن این فاصله قدمی برداریم، به خودمان و به جمهوری اسلامی کمک نموده و دشمنان را مأیوس کرده‌ایم.

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک روز پیامبر بزرگوار ما (ص) خطاب به امام علی (علیه‌السلام) فرمودند: «یا علی صِفْ لَنَا الْعَاقِلَ قال العاقِلُ مَنْ يَضَعُ الشَّيْءَ مَوَاضِعَهُ» رسول خدا از حضرت علی پرسیدند: یا علی عاقل را برایم تعریف کن. حضرت علی فرمود: عاقل کسی است که هر چیز را در سر جای خود قرار دهد. در ادامه رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: «صِفْ لَنَا الْجاهِلَ» حضرت علی فرمود: «قَدْ قُلتَ» در تعریف عاقل جاهل را نیز تعریف کردم. جاهل کسی است که هر چیز را در جای خود قرار ندهد. امروز اگر ما بخواهیم در کار روزانۀ خود موفق باشیم، باید هر چیز را در جای خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: منطقۀ ما حساس است. یک زمانی در اورامانات تعداد افراد تندرو ما معدود بودند، اما امروزه تعداد تندروها خیلی زیاد شده‌اند و اهمال و تعطیلی کارهای فرهنگی به صلاح نیست. باید برای کارهای فرهنگی هزینه شود چون دشمن با فرهنگ دارد با ما مبارزه می‌کند. باید هشیار باشیم و از فرهنگ جامعه و دیانت مردم پاسداری نماییم.

امام جمعه پاوه با اشاره به سالروز نهم دی ماه و شهادت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: فردا سالگرد نهم دی است و ۱۳ دی هم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است که مقام معظم رهبری در تعریف ایشان می‌فرماید: دو خصلت بزرگ داشت. ۱- شجاع بود ۲- برنامه‌ریزی داشت.

ماموستا قادری گفت: خیلی‌ها برنامه دارند اما شجاع نیستند و خیلی‌ها هم شجاع هستند ولی برنامه ندارند. حاج قاسم هر دو خصلت را با هم داشت، لذا یاد این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.

قابل ذکر است در این جلسه جناب حاج‌آقای عسکری مدیرکل محترم بنیاد شهید استان کرمانشاه و جناب سرهنگ دوستی فرمانده محترم ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه صحبت‌های کوتاهی داشتند.