پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:51 - 1400/10/04

امام جمعه پاوه: ضعف مدیریت عامل عقب‌ماندگی ملت‌های مسلمان است

امام جمعه پاوه با بیان اینکه دین عامل عقب افتادگی هیچ قوم و ملتی نیست، بلکه باید کارگزاران، خوب حرکت و عمل نمایند، گفت: کما اینکه مدیران ضعیف و کم تجربه عامل اصلی عقب ماندگی اکثر ممالک اسلامی هستند.

به گزارش هزارماسوله ،به نقل از ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: وجود مدیران ضعیف در کشورهای مسلمان موجب شده تا بودجه ها حیف و میل شود و امروز شاهد مهاجرت گسترده مسلمانان برای اشتغال و رفاه به اروپا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه دین عامل عقب ماندگی نیست ادامه داد: در اتیوپی مسیحی که سرچشمه رود نیل است، چون کارگزاران شایسته ای ندارند مردم در سختی و مضیقه قرار دارند و در بنگلادش مسلمان نیز مردم با مشکلات عدیده ای از جمله گرسنگی مواجه هستند. 

امام جمعه پاوه گفت: کشور ایران نیز منابع خدادادی ارزشمندی دارد و ثروتمند است و باید مدیران بیشتر تلاش کنند تا نارسائی ها و مشکلات مردم برطرف شود.

ماموستا قادری در ادامه به معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیشتر مشروبات الکلی از مسیر ترکیه و عراق وارد منطقه می شد اما اخیراً ورود مشروبات الکلی در منطقه ما فعال است و بیشتر از گذشته منطقه ما را تهدید می کند. 

وی اظهار داشت: منطقه اورامانات و به ویژه شهرستان پاوه ، از دیرباز منطقه ای پاک بوده و با لطف خداوند متعال و دیانت مردم اجازه نخواهیم داد لکه دار شود.

ماموستا قادری اضافه کرد: خوشبختانه در طی ۲٨ سال قضاوت در محاکم قضایی ، موردی مشاهده نشد که زنان منطقه اورامانات، اهل مصرف مشروبات الکلی بوده باشند و این برای زنان و مردم این منطقه مایه افتحار است.

وی اضافه کرد: مصرف مشروبات الکلی از گناهان کبیره و حرام است و هر فردی این گناه را انجام دهد مورد رحمت پروردگار و عنایت پیامبر گرامی اسلام (ص) قرار نمی گیرد.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: علما عنوان کرده اند ، مسکرات در سال سوم هجری و بر اساس آیات قرآنی حرام شد چرا که زندگی مسلمانان را تحت تاثیر قرار داده بود.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.