پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:31 - 1400/10/03

جلسه هماهنگی تشکیل کارگروه تحقیق و پژوهش در پاوه برگزار شد

جلسه هماهنگی تشکیل کارگروه تحقیق و پژوهش با حضور پژوهشگران پژوهشرای آموزش و پرورش پاوه در پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،مهندس بالایی فرماندار پاوه در جمع پژوهشگران پژوهشرای آموزش و پرورش پاوه در سخنانی اظهار داشت: به عنوان یک گروه اندیشه ورز که دلشان برای پاوه می سوزد ماهی یکبار جمع بشویم و با هم گفتمان داشته باشیم تا اندیشه ها و راهکارها ارزشمند بوجود آیند راهکارهایی متعادل و واقع گر.

وی گفت: عرصه ی زندگی عرصه ی آرمانها و آرزوهاست اما باید متوجه شد که عرصه ی واقعی جامعه عرصه ی ممکنات است

وی ادامه داد: نعمات خداوند بی پایان هستند اما یکی از مهمترین نعمات خداوند آزادی است إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا(( ترجمه : ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس ))

وی اضافه کرد: تحریم های غیر انسانی ، کرونا و تصمیم بشر برای تغییرات اقلیمی ما راتحت تاثیر قرار داده و زندگی را برای ما سخت کرده است .

بالایی گفت: در مقابل این سختی ها نمی توان نسخه ایی واحد پیچید بلکه باید مسایل و مشکلات هر منطقه را ، منطقه ایی حل نمود .

سرپرست فرمانداری پاوه افزود: حل کردن مسایل بصورت منطقه ایی دو جنبه دارد : خود باوری و بازگشت به درون و اعتماد به نفس

وی تصریح داشت: ما در این شرایط سخت با تحقیق و پژوهش باید ظرفیت های منطقه را پیدا کنیم و از این طریق خلق ثروت نماییم

وی اظهار کرد: ما باید برای ترقی و پیشرفت و توسعه در شهرستان به ادبیات مشترک برسیم .

بالایی افزود: می باید با پژوهش مطالبات را تعدیل نمود تا بتوان در عرصع ممکنات آنها را عملیاتی و به منصه ظهور رساند .تعدیل جامعه را به آرامش می رساند

وی در پایان گفت: پژوهش در شهرستان یکی از مولفه های مغفول مانده و مظلوم است اما راه توسعه از پژوهش های منطقه ایی در تمامی عرصه ها می گذرد .

بالایی افزود: ما دارای جمعیت بیکار زیادی هستیم که بدون مهارت هستند ما باید در مدارس مهارت اندوزی را ترویج دهیم.

در ادامه سعید احمدی، مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رشد پاوه ضمن عرض تسلیت به خاطر درگذشت مرحوم جمال مرادی فرهنگی، ادیب و شاعر دیار اورامان، تشکیل کارگروه تحقیق و پژوهش فرهنگیان پاوه را لازم و ضروری دانست به شرطی که پژوهش ها کاربردی و در راستای تسهیل تحصیل و آموزش دانش آموزان منطقه و شهرستان باشد.

سعید احمدی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان نمود که متأسفانه چند سال اخیر در بخش پژوهش های عملی(اقدام پژوهی) در سطوح استان و کشور دیده نمی شویم در صورتی که همکاران زحمتکش زیادی داریم که پژوهش محور و مبتنی بر واقعیت تدریس می کنند از جمله تدریس های همکار گرامی امان آقای صفر ولدبیگی، منتهی زمانی این نوع نحوه تدریس در سطوح مختلف استانی و کشوری دیده می شوند که در قالب پژوهش های عملی تدوین و مکتوب و‌ در جشنواره های مربوطه ارایه شوند.

ایشان در پایان ضمن تشکر از بانیان جلسه بویژه فرماندار محترم و مدیریت محترم آموزش و پرورش، از فرهنگیان پژوهشگر حاضر در جلسه خواهش کردند که به عنوان رابط پژوهش سرا، در شناسایی و هدایت دانش آموزان بویژه در مسابقات سراسری علمی پژوهشی سال جاری نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند.