پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:14 - 1400/08/23
عبدالله زاده:

لزوم ایجاد یک راه مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا در پایانه مرزی پاوه

هوشیار عبدالله زاده افزود: تصمیم بر این است تا زمان رسمی شدن، ما بتوانیم یک راه مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا به صورت موقت در پایانه ها داشته باشیم و در واقع تصمیم اصلی جلسه هم همین است که زیر ساخت های لازم برای این راه بررسی شود.

به گزارش هزارماسوله ،معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پاوه در نشست هماهنگی پایانه مرزی شوشمی در سخنانی اظهار داشت: ما دو سال پیش در مرز شوشمی پاوه، زمین مورد نیاز پایانه مرزی را با بررسی های به عمل امده شناسایی و انتخاب کردیم.

 

هوشیار عبدالله زاده افزود: تصمیم بر این است تا زمان رسمی شدن، ما بتوانیم یک راه مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا به صورت موقت در پایانه ها داشته باشیم و در واقع تصمیم اصلی جلسه هم همین است که زیر ساخت های لازم برای این راه بررسی شود.

 

وی با بیان اینکه طرح جامع مرز و تملک اراضی توسط راهداری ؛ بررسی خواهد شد گفت: تامین آب مورد نیاز پایانه مرزی هم؛ که با توجه به انکه در سال جاری روستاهای ما در شعاع کمتر از ۲۰ کیلومتر در نوار مرزی با کمبود آب مواجه بودند طراحی تامین آب مورد نیاز این روستاها و پایانه مرزی شوشمی از محل چشمه بل صورت بگیرد.

 

وی گفت: حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پروژه انتقال آب از شهر نوسود تا پایانه مرزی براورد اعتبار  شده است.

 

وی اضافه کرد: جانمایی مخزن هم یکی از ضروریات در تامین آب پایانه مرزی است چرا که سالهاست تامین آب این پایانه با تانکر انجام شده است.

 

عبدالله زاده گفت: مشکل برق و قطعی های مکرر آن در این پایانه مرزی و نبود صرافی و نبود انبار کالا از مشکلاتی دیگری است که با آن مواجهیم.

 

معاون برنامه ریزی فرماندار پاوه گفت: نیاز است که برای نگه داری کالاهای وارداتی و صادراتی کانکس هایی در محل پایانه در نظر گرفته شود اما قبل از آن باید تسهیل گری در امر صادرات از سوی گمرک انجام شود تا با کمترین توقف در پایانه مرزی؛ کالا ترخیص شود.

 

وی با بیان اینکه عدم واریز هرگونه سود ناشی از واردات کالا باعث گله مندی هایی از سوی مردم شده است تصریح کرد:  این هم  به دلیل ان است که واردات کالا در مرز ما به نسبت محدودتر است که با رفع مشکلات امکان واردات کالاهای بیشتر وجود دارد.

 

عبدالله زاده در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیاری در مرزهای ما در این شرایط تحریمی هست گفت: امام جمعه محترم هم در خطبه های نماز جمعه گذشته  به موضوع مشکلات مرز اشاره کردند ؛ مردم ما هم بیش از این به نظام و دولت حق دارند و نیاز است که به مطالبات آنها توجه ویژه ای شود امیدواریم که منتج به نتیجه شود.

در ادامه از محل پایانه مرزی پاوه هم بازدید به عمل امد.