پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:48 - 1400/08/05
بمناسبت هفته بیمه سلامت؛

مهدیانی : بیش از ۳۳ هزار نفر در شهرستان، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان پاوه گفت: ۵۵ درصد بیمه شدگان شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

به گزارش هزارماسوله ،اسد مهدیانی در گفتگو با خبرنگار ما،  ضمن تبریک این هفته در سخنانی اظهار داشت: سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی میباشد و از این تاریخ لغایت ۹/۸/۱۴۰۰ بعنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

 

رئیس اداره بیمه  سلامت شهرستان پاوه در ادامه افزود:سازمان بیمه سلامت تاکنون بیش از چهل میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است که اداره بیمه سلامت شهرستان پاوه باتعداد جمعیت بیمه شدگان ۳۳۷۷۸ نفر ۵۵ درصد جمعیت بیمه شدگان را تحت پوشش قرار داده است.

 

وی افزود:از این تعداد ۱۴۱۲نفر بیمه شده صندوق سایر اقشار خانواده معظم شهدا، ۶۰۵۰ دنفر صندوق کارکنان دولت، ۴۲۵ نفر سایر اقشار بهزیستی، ۱۶۵۱۶ نفر صندوق روستاییان و عشایر، ۸۹۳۷نفر صندوق بیمه سلامت همگانی و ۳۶۳نفر صندوق کمیته امداد و همچنین ۷۵ نفر بیماران خاص و اتباع خارجی می باشند.

 

رئیس اداره  بیمه سلامت پاوه با بیان اینکه کلیه دفترچه های کاغذی حذف و به نسخه نویسی الکترونیکی تبدیل شده است تصریح کرد: هم اکنون بیمه سلامت و روستاییان عشایر به صورت ۱۰۰ درصد رایگان در شهرستان پاوه تمدید می شود حتی افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند در کمترین زمان ممکن و قبل از ترخیص از بیمارستان در صورت نبود هر نوع بیمه ای؛ بیمه سلامت انها به صورت رایگان ثبت خواهد شد.

مهدیانی گفت: سامانه های استحقاق سنجی بیمه شدگان ؛ سامانه نسخه نویسی الکترونیک و سامانه ۱۶۶۶ و سامانه غیر حضوری پنل شهروندی جهت تسهیل خدمات رسانی و تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به همه مشتریان هم راه اندازی شده است.

وی افزود: انتصاب نظام ارجاع و پزشک خانواده بیمه سلامت همگانی؛ بازدید از کلیه مراکز درمانی ؛ بیمارستانی و داروخانه ها و مراکز آزمایشی و پاراکلینیک ؛ منشور حقوق و تکالیف و تکریم بیمه شدگان و تحت پوشش قرار دادن اقشار آسیب پذیر جامعه ؛ زندانیان؛ اتباع خارجی و افراد مجهول الهویه از دیگر اقداماتی است که بیمه سلامت پاوه انجام داده است.

 

وی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران بعنوان بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور با تاکید برتوانمند سازی بیمه شدگان و ترویج فرهنگ عمومی سلامت با ایجاد یک سازمان هوشمند که تمرکز خود را بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع قرار داده تلاش کرده طی این دولت پوشش را به حد کامل برساند.

 

رئیس اداره بیمه سلامتپاوه ادامه داد:تلاش این مجموعه بر آن است تا با حفظ کامل حقوق شهروندی و مشتری مداری در راستای تجمیع منابع خود و خرید راهبردی خدمات سلامت از شرکای کاری همراه با مشارکت اجتماعی مردم زمینه رضایت بیمه شدگان را در اقصی نقاط کشور فراهم نماید.

 

مهدیانی  این هفته را به بیمه شدگان این سازمان،موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد و موسسات بیمه گذار این مجموعه تبریک و ابراز امید واری کرد: این سازمان در راستای ارتقاع خدمت رسانی به مردم استان و شهرستان پاوه به منظور کاستن از رنج های بیماری و بیمارداری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است روز به روز موفق تر عمل نماید.