پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:31 - 1400/07/26

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه برگزار شد+تصاویر

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه به ریاست سرپرست فرمانداری و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه، انجمن شهر نودشه، نوسود، بانه وره و باینگان به ریاست جلیل بالایی، سرپرست فرمانداری و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه و با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛ یزدان بهرامی نیا، رئیس اداره انجمن ها و مشارکت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛ محمد رئوف محمدی راد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ دانا آذری، شهردار پاوه؛ دیار عبدالله زاده، رئیس شورای اسلامی؛ رحمت محمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن ها روز دوشنبه ۲۶ مهرماه سالجاری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

جلیل بالایی، سرپرست فرمانداری پاوه در این جلسه گفت: برگزاری منظم جلسات انجمن در توسعه و اعتلای هدف کتاب و کتابخوانی بسیار مهم و تاثیر گذار است و اعضای جلسه باید حضور فعالی در این جلسات داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مردم شهرستان پاوه مردمی فرهنگی و کتابخوان هستند کار ما در توسعه کتابخوانی کمی راحت تر خواهد شد.

وی افزود: توسعه کتاب و کتابخوانی باید در اولویت برنامه های اجرایی ادارات قرار بگیرد و ما می توانیم از طریق تقویت کتابهای کمک آموزشی در کتابخانه اعضا و مخاطبین و جوانان را به سمت کتاب و کتابخانه هدایت کنیم.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از حضور تمامی اعضای جلسه و دغدغه مندی حاضرین در ترویج کتابخوانی گفت: شهرستان پاوه یکی از شهرستان های فرهنگی استان در امر کتاب و کتابخوانی است لذا برای اجرایی کردن مصوبات انجمن و حمایت اعضای حقیقی و حقوقی از برنامه ها باتر می توان عمل کرد.

خونسار افزود: در حال حاضر کتابخانه های عمومی به پایگاه های فرهنگی اجتماعی تبدیل شده اند و تاثیر گذاری کتابخانه در جامعه فراتر از یک کتابخانه عمل می کند.

وی عنوان کرد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه در حال برگزاری است که بهترین برنامه برای ترویج و رشد مطالعه است و در اینجا تمامی مسئولین شهرستان پاوه و اعضای انجمن را به شرکت در جشنواره رضوی دعوت کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان پاوه تعداد ۶ کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی وجود دارد و بیش از ۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان عضو این کتابخانه ها هستند.

حسنی خونسار در ادامه خاطر نشان کرد: تعداد ۵ انجمن در این شهرستان در مرکز شهرستان پاوه، شهر بانه وره، شهر نودشه، شهر نوسود و شهر باینگان فعال هستند که در این جلسات قوانین و مصوباتی برای کتابخانه ها تصویب خواهد شد که می تواند کتابخانه ها را در شهرستان و حتی در روستا ها متحول کند، لذا دبیران انجمن در شهرها باید در برگزاری این جلسات قوی تر عمل کنند.

در ادامه رحمت محمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه، گزارش وضعیت فعالیت های فرهنگی و ترویجی کتابخوانی را در شهرستان و در ایام کرونا ارائه کرد.

در پایان جلسه هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی جلسه در خصوص کاستی ها و برنامه های توسعه ای کتابخوانی نکته نظرات مفید و پیشنهاداتی ارزشمند ارائه کردند.

در پایان از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از امید محمدی، شهردار بانه وره و فرزانه هدایتی مسئول کتابخانه امام شافعی (رح) با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.