پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:52 - 1400/07/26
مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه در دیدار با ماموستا قادری:

اگر اعتبارات تامین شود بحث قطعی فوتبال را در پاوه حل خواهیم کرد

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه در دیدار با ماموستا قادری گفت: اگر اعتبارات تامین شود بحث فوتبال را در شهرستان حل خواهیم کرد.

به گزارش هزارماسوله ،مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه در دیدار با ماموستا قادری امام جمعه پاوه در سخنانی اظهار داشت: ما ۳۷۷ کیلومتر مرز مشترک با دو استان با کشور همسایه داریم و فرصت بی نظیری برای استان است که ۴ پایانه مرزی تجاری در استان داریم و تبادلات تجاری در آن صورت می گیرد و باید از این فرصت برای بحث بیکاری استان حرکت خوبی انجام دهیم .

امیری افزود: اگر مقایسه ای داشته باشیم ؛ شهرستان بانه را نگاه کنیم می بینیم که از نظر شهر سازی به چه وضعیتی رسیده است اما پاوه ما به کجا رسیده است؟ همین بحث کولبرها کارهای خیلی خوبی را می توان انجام داد اما متاسفانه بدلیل ضعف مدیرتی از فرصت مرز استان نتوانستیم استفاده کنیم .

وی گفت: رسانه طراحی دارد که اگر مسئولین شهرستان های مرزی ما هنر فرصت مرز را به گونه ای رقم بزنند رسانه هم به عنوان پیوست و انعکاس دهنده در کنار این موضوع خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت هایی که می خواهیم در واقع داشته باشیم تولیدات مشترک با کشور همسایه است که قرابت های فرهنگی با کشور همسایه داریم در دو سال پیش که مرز خسروی بازگشایی شد ما می توانیم و این امادگی را داریم که اگر شرایطش توسط فرمانداری مهیا شود مکاتباتی با کشور همسایه انجام شود تا تولیدات فرهنگی و مشترک رسانه ای را با هم داشته باشیم و این ظرفیت در صدا و سیمای استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: اما قبل از این باید پوشش دیجیتال را انجام دهیم در نوار مرزی حرف مردم حرف درستی است و خیلی برای ما بد است که پس از ۴۲ سال مناطق مرزی و روستاهای ما تصویر جمهوری اسلامی را ندارند.

امیری تصریح کرد: ما در شهرستان پاوه ۳۸ ایستگاه ماهواره ای داریم که ۲۸ ایستگاه آن به دیجیتال تبدیل شده است و ۹ ایستگاه ان همچنان در وضعیت آنالوگ قرار دارند که برای تبدیل انالوگ به دیجیتال حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم با فرمانداری مشارکت داشته باشیم فکر میکنم بتوانیم با دو میلیارد اعتبار این منطقه را در بحث پوشش دیجیتال تکمیل کنیم علاوه بر آن در شهرستان پاوه هنوز TS3 راه اندازی نشده است ما در شهرستان ۲۱ شبکه داریم که با راه اندازی TS3 کیفیت دریافت محتوا HD خواهد شد که نیازمند مشارکت با فرمانداری است.

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه گفت: اگر فرماندارها مشارکت کنند بحث راه اندازی TS3 را اغاز و HD سازی را به شرط تامین اعتبارات لازم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ثبت جهانی اورامانات اتفاق بسیار بزرگی است ؛ ما یک سریالی را طی دو سال گذشته نداشته ایم اما امروز به یک ثباتی رسیده ایم و دو سریال برای کرمانشاه قرار است که بسازیم و شان این استان این است که سریال سازی کنیم ؛ ما یک سریالی را همانند نون خ و طنز برای مردم استان و سریال دوم هم در رابطه با دوران دفاع مقدس ؛من و سردار ؛ بسازیم.

وی گفت: استان کرمانشاه ظرفیت های خیلی فراوانی دارد که علاوه بر ثبت جهانی اورامانات ما در ابتدایی ترین کار هامون در حوزه میراث فرهنگی دچار مشکل هستیم.

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه با بیان اینکه  ما الان در جوانرود فوتبال را می توانیم پخش می کنیم و هیچ مشکلی نداریم تصریح کرد:جوانان شهرستان پاوه جوانان بسیار عزیزی هستند و ما امادگی راه اندازی زیر ساخت فنی را به شرطی که فرماندار محترم اهتمام در تامین اعتبارات داشته باشید داریم تا فیبر نوری را راه اندازی کنیم همانطور که برای جوانرود انجام دادیم.

وی افزود: اگر اعتبارات تامین شود بحث فوتبال را در شهرستان حل خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: راه اندازی یک رادیو به سادگی نیست و نیازمند مجوز شورا عالی امنیت ملی دارد رادیو اورامانات زمان بر است و عملا از اختیارات ما در استان خارج است و مجوز شورا عالی امنیت ملی می خواهد اما اجرای برنامه بومی محلی شهرستانی می تواند بهتر تاثیرگذار باشد و استارت این برنامه ها را می توانیم از شهرستان پاوه آغاز شود.