پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:47 - 1400/07/26
مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه در دیدار با ماموستا قادری:

ظرفیت زیر ساختهای رسانه ای ما در استان بدلیل قدمت و کهنگی محدود است/ می توانیم برنامه های فرهنگی و بومی منطقه اورامانات با مرکزیت در پاوه را اجرایی کنیم

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه گفت: ظرفیت زیر ساختهای رسانه ای ما در استان بدلیل قدمت و کهنگی؛ و ظریب نفوذ ما هم در در بین مخاطبان استان بدلیل مشکلات حوزه پوشش دیجیتال و شبکه های رادیویی و تلویزیونی محدود است.

به گزارش هزارماسوله ،مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه ظهر امروز در دیدار با امام جمعه پاوه در سخنانی اظهار داشت: از نظر رسانه ای شهرستان پاوه یکی از مناطقی است که دارای مردم فهیم و بزرگوار بوده که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی خوبی کرده اند و شایسته بهترین ها هستند.

امیری با بیان اینکه ما در استانی هستیم که اقوام مختلف در کنار هم زندگی می کنند افزود: با این شرایط کار در رسانه به مراتب ؛سخت است چرا که همه اقوام در استان این مطالبه و حق را دارند که در رسانه دیده شوند.

وی گفت: ظرفیت زیر ساختهای رسانه ای ما در استان بدلیل قدمت و کهنگی؛ و ظریب نفوذ ما هم در در بین مخاطبان استان بدلیل مشکلات حوزه پوشش دیجیتال و شبکه های رادیویی و تلویزیونی محدود است.

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه افزود: می طلبد که برای توسعه زیر ساخت های فنی و انتشار سیگنال و ضریب نفوذ در بین مخاطبان دولت بودجه مورد نیاز را تامین کند که بتوانیم شبکه و فرستنده ها را تبدیل وضعیت کنیم.

وی گفت: ما سعی کرده ایم در کنداکتور شبکه رادیویی و تلویزیونی استان به سهم اقوام بپردازیم و رادیو هم که ظرفیت خیلی خوبی را دارد ما ۴ ساعت در هفته طراحی برنامه به زبان هورامی داریم .

امیری اظهار کرد: در سیما هم به صورت فصلی طراحی داشته ایم و به لباس مردم این منطقه هم توجه می شود ؛ شاید به شکل تخصصی نتوانیم باکس هایی از برنامه ها را در اختیار مردم قرار دهیم اما سعی کرده ایم به نشان دادن زیباییها و لباس و گویش های این منطقه بپردازیم.

وی گفت: ما قرار بود رادیوی اورامانات را راه اندازی کنیم که متاسفانه استقبالی از طرف شهرستان ها نشد اما می توانیم بجای ان برنامه های شهرستان ها را راه اندازی کنیم به جهت قومیت های استان مثلا ده شب در منطقه اورامانات با مرکزیت در پاوه برنامه بومی محلی اجرا کنیم .

امیری اضافه کرد: اگر این مشارکت انجام شود اماده هستیم که برنامه های بومی محلی هر ده شب برای یک شهرستان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه بیننده شبکه کرمانشاه در اورامانات در حد پایینی قرار دارد قبول داریم اما رویکرد ما این است در بحث شبکه محوری ؛ کیفیت محتوا و دیده شدن اقوام اغاز شده است که راهکار عملیاتی حمایت فرماندار را می طلبد و اگر این امادگی از طرف شهرستان پاوه اعلام شود ما هم اماده عملیاتی کردن این موضوع را خواهیم داشت.

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه گفت: در دولت قبل بارها گلایه هایی را داشتیم به جهت انکه توجه به کار فرهنگی مخصوصا رسانه وجود نداشت اما ما مطالبه گری حق مردم را می کنیم.

وی با بیان اینکه کمترین اعتبار و کمترین بودجه را به صدا و سیمای کرمانشاه قرار دادند و صدا و سیما با این شرایط و با دست خالی و تنهایی چکار باید بکند گفت: صدا و سیما یک بستر و زیر ساخت و پل ارتباطی بین مردم و مسولین است که همه نهادها می توانند از این فرصت صدا و سیما برای خدمات به مردم استفاده کنند.

وی افزود: ما دوست داریم از زیبایی های این منطقه مستند های فاخری بسازیم مفاخری در استان داریم که قابلیت ساختن فیلم و سریال دارند و نهادهای فرهنگی باید در کنار صدا و سیما قرار بگیرند و کار فرهنگی همانند مزرعه ای است که بعدا ثمر و نتیجه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: در طول ۸ سال گذشته؛ ریالی به پوشش شبکه های رادیویی و تلویزیونی منطقه داده نشده است ما دو ایستگاه داریم که هزینه ای برای نگه داری این ایستگاه ها توسط فرمانداری نیاز است