پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:01 - 1400/07/25
رییس مرکز بهداشت پاوه : ‌

بیش از۶۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان قدس بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت پاوه اعلام کرد: ‌در حال حاضر بیش از۶۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان قدس بستری هستند.

به گزارش هزارماسوله ، حشمت کریمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه به خبرنگار ما گفت: در روزهای اخیر موج کرونای دلتا  در شهرستان به اوج خود رسیده و در حالی که  استان ها و شهرستان دیگر از وضعیت قرمز عبور کرده اند شهرستان ما در پیک کرونا قرار دارد.

 

وی افزود: اکنون با ویروس جهش‌یافته‌ای مواجه ایم که به‌شدت قدرت سرایت دارد، متاسفانه شاهد آن هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی زنند، به سفر می روند و در تجمعات شرکت می کنند و مهمانی،عروسی ومراسم ختم برگزار می‌کنند.

 

رییس مرکز بهداشت پاوه در ادامه عنوان کرد: در بازدیدهای میدانی از سطح شهر و روستاها هم دیده شده که اغلب مردم پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمی کنند و ماسک هم نمی زنند و این وضعیت بسیار خطرناک است.

 

کریمی سطح رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مراسمات تعزیه، عروسی و جشن ها ،و همچنین مکان هایی مانند دفاتر پیشخوان، نانوایی ها، مغازه های میوه و تره بار و وسایل نقلیه عمومی وخیم تر از بقیه جاها توصیف کرد و گفت: با توجه به این که این اماکن پرتجمع هستند ، باید مسئولان ذیربط از جمله اتحادیه ها ، تشکل ها و امور صنفی احساس مسئولیت کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی را از آنان طلب نمایند.

 

رییس مرکز بهداشت پاوه با بیان اینکه بهترین راه کنترل این بیماری  در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی واکسیناسیون است  اعلام کرد بیش از ۵۶ هزار تزریق تاکنون انجام شده است که ۳۵۸۰۰ نفر نوبت اول و۲۰۱۳۰ نفر نوبت دوم  هستند و در واقع بیش از ۷۰ درصد  از گروه هدف بالای۱۲ سال نوبت اول و بیش  از۴۴ درصد نوبت دوم را تزریق کرده  اند همچنین بیش از ۶۷ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون واکسن نوبت اول را تزریق کرده‌اند.

 

حشمت کریمی در ادامه گفت: ایمنی در برابر کرونا دو هفته بعد از تزریق دوم صورت می گیرد،وی ازهمه کسانی که نوبت اول را دریافت نموده اند خواست در زمان مقرر برای تزریق نوبت دوم مراجعه کنند تا در برابر این ویروس منحوس ایمنی کافی پیدا کنند.

 

رییس مرکز بهداشت پاوه در پایان گفت: کشور های زیادی با انجام واکسیناسیون این بیماری را کنترل نموده اند،شرط کنترل بیماری را واکسیناسیون بیش از ۸۵ درصد جمعیت هدف عنوان کرد و از همه کسانی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده اند خواست برای سلامت خود ، خانواده و جامعه هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و سایر مراکز و خانه های بهداشت مراجعه نمایند.