پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:17 - 1400/07/06
رئیس دادگستری پاوه:

هیچ خللی به سند اداره منابع طبیعی منطقه بیدمیری وارد نمی شود

رئیس دادگستری شهرستان پاوه گفت: بنا به گفته قاضی شعبه چهارم دادگاه کرمانشاه هیچ خللی به سند اداره منابع طبیعی وارد نمی شود و شما هم نگران نباشید و من هم هم نظر شما خواهم بود.

به گزارش هزارماسوله ،رئیس دادگستری شهرستان پاوه در جمع برخی از مردم معترض در تفرجگاه بیدمیری این شهرستان در سخنانی اظهار داشت: پرونده مراتع بیدمیری در واقع پرونده شعبه چهارم دادگاه کرمانشاه است که شعبه ویژه برای رفع اختلافات منابع طبیعی می باشد.

حبیبی شمس با بیان اینکه خانواده آقای انصاری درخواست تملک بخشی از این زمین را داشته اند افزود: سند این مراتع در حال حاضر کلا به نام اداره منابع طبیعی است و سند خانواده آقای انصاری سند مشاعی است و هیچ خللی در سند اداره منابع طبیعی ایجاد نکرده است.

وی گفت: در حال حاظر این ملک حدود ۲۰ هکتار است که کلا به اسم منابع طبیعی است و هیچ نگرانی از این موضوع نداشته باشید اما هرکسی حق اعتراض نسبت به این سند که مثلا به اسم منابع طبیعی است؛ را دارد و بگوید که در قدیم الایام اجداد ما مالک آن بوده است.

وی ادامه داد: خانواده آقای انصاری درخواست قسمتی از این ملک را داشته اند که از تملک اداره منابع طبیعی خارج و به اسم انها ثبت شود و تقاضای ۵ هکتار از قسمتی که دارای سنگهای کمتری است کرده اند .

وی اضافه کرد: بنا به گفته های رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه؛ شعبه چهارم دادگاه کرمانشاه کارشناسی را برای بررسی موضوع به پاوه فرستاده است که ظاهرا ۵ هکتار را برای آنها تایید کرده اند و همچنان این پرونده ادامه دارد.

شمس گفت: من به نیابت از دادگاه کرمانشاه هم تحقیق و هم معاینه محل را انجام خواهم داد که تحقیق محل هم بدین صورت خواهد بود که اظهارات ۲۰ نفر از افراد معتمد و ریش سفیدان محل را دریافت خواهیم کرد.

رئیس دادگستری شهرستان پاوه گفت: بنا به گفته قاضی شعبه چهارم دادگاه کرمانشاه هیچ خللی به سند اداره منابع طبیعی وارد نمی شود و شما هم نگران نباشید و من هم هم نظر شما خواهم بود.

وی گفت: سند این ملک به اسم منابع طبیعی است و قهوه خانه بالایی ملک نیز باید رفع تصرف شود .و سریعا باید نسبت به این موارد هم اقدام شود.