پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:07 - 1400/06/11

عملیات فاز اول کنار گذر شهر پاوه آغاز شد

طی آیینی با حضور استاندار کرمانشاه و هیئت همراه ؛ نماینده مردم اورامانات و مسئولین شهرستان عملیات فاز اول کنار گذر شهر پاوه آغاز شد.

به گزارش هزارماسوله ،استاندار کرمانشاه در آیین آغاز اجرای عملیات خاکی کمربندی پاوه در سه راهی باینگان در سخنانی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که امروز آغاز عملیات فاز اول کنار گذر شهر پاوه را شروع می کنیم که یکی از نگرانی های جدی ترافیک داخل شهر پاوه با توجه به مرزی بودن شهرستان و صادرات کالاهای ایرانی به طرف مرزهای شوشمی این کنار گذر ضرورت داشت .

مهندس بازوند افزود: در واقع این طرح کنار گذر شهر پاوه خواهد بود و امیدواریم که این ۷ کیلومتر که فاز یک آن محسوب می شود و عملیات اجرای آن صرفا خاکبرداری و مسیر یابی است فازهای بعدی آسفالت پروژه و ادامه مسیر باشد.

وی گفت: از نماینده اورامانات تشکر می کنم چرا که از روز اولی که نماینده بوده اند یکی از دغدغه هایی ایشان بحث کنار گذر بود و اعتبار این پروژه هم از محل اعتباراتی که مجلس به خود نمایندگان داده بود تخصیص یافت. 

وی با بیان اینکه ان شاالله این پروژه یک نوید خوبی برای شهرستان باشد ادامه داد: شاید حدود دو سه سال طول بکشد اما ترافیک شهر یکی از نگرانی هایی بود که در آینده بحث ترافیک را کاهش خواهد داد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۱۷ کیلومتر در دو فاز پروژه ؛ تاثیری بر روند اقتصادی نخواهد داشت اما شاید در اطراف کنار گذر آن نیازهایی را که مردم داشته باشند تامین کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر این پروژه به منابع دولتی نسبت داده شود ممکن است که اعتبارات آن به صورت قطره چکانی باشد اما بهترین نوع آن ماده ۵۶ است که با مشارکت حداقل دو بانک انجام شود.

 

نماینده مردم اورامانات هم در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: فاز اول کنار گذر پاوه ۷ کیلومتر از مسیر حدود ۱۷ کیلومتری است و این شروع خوبی است اما کافی نیست.

دکتر لهونی افزود: مطالعه کنار گذر پاوه در سال ۷۴ شروع شده است و امروز پس از ۲۶ سال اجرایی خواهد شد و این نوید خوبی برای منطقه و مردم است .

وی گفت: این طرح یکی از ضرورت های اصلی پاوه است که بدلیل تردد خودروهای سنگین مرز شوشمی در داخل شهر ؛ که تنها باعث ترافیک سنگینی شده است؛ ان شاالله شاهد کاهش ترافیک شهر پاوه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: ما کنار گذر جوانرود و روانسر را هم در دستور کار داریم که از اقای استاندار هم که دغدغه کل استان را دارند تقدیر و تشکر داریم.

وی در پایان گفت: امروز هم که این پروژه آغاز شده است ان شاالله طی شش ماه مرحله فاز اول آن که عملیات خاکی است به اتمام برسد و بقیه پروژه نیز متعاقب انجام می شود.

 

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در این مراسم با خیرمقدم به حضور مهمانان گفت: با توجه به پیگیری نماینده پاوه و اخذ اعتبارات ویژه، تعهد این اداره کل انجام 6 تا 7 کیلومتر از عملیات خاکی این طرح است.

وی افزود: با توجه به ترافیک بالای مرز که از داخل شهر پاوه عبور می‌کند و برای کاهش این بار ترافیک و رضایت‌مندی مردم در منطقه امروز عملیات اجرایی کمربندی شهر پاوه آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری عملیات اجرایی این طرح را امروز آغاز کرد و برای تکمیل آن در موضوعاتی مثل تملک زمین، منابع طبیعی و غیره نیاز به همکاری و کمک سایر دستگاه‌ها دارد و با تمام توان کار را به پیش خواهد برد.

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: کمربندی شهر پاوه به عنوان یک پروژه ملی تعریف شد و اکنون پیوست قانون بوده و هر سال دارای اعتبار است.

وی عنوان کرد: نخستین اقدام با توجه به میزان تصادفات در محور بیاشوش به سمت روانسر، تعریف پروژه‌ای توسط شرکت ساخت به طول 10 کیلومتر بود که پیمانکار با اعتبار 70 میلیارد تومان مشغول به کار است.

شریفی با اشاره به اینکه برای قطعه دوم کمربندی پاوه در نظر گرفته شد گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری و پیگیری‌های صورت‌ گرفته اعتباری به حوزه راهداری داده شد که 6 تا 7 کیلومتر از این پروژه آغاز شود.

وی عنوان کرد: مطالعات طرح کمربندی پاوه قبل از سال 94 انجام شده و به تصویب رسیده بود که حدود 16.7 کیلومتر است و 30 ابنیه فنی دارد و دو پل دره‌ای 60 متر است.

شریفی افزود: اعتبار این پروژه بدون بحث تملک 255 میلیارد تومان است که دارای حجم عملیات خاکبرداری بیش از سه میلیون مترمکعب است.