پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:53 - 1400/05/26
سرهنگ دوستی:

بسیاری از معضلات اجتماعی در سایه امر به معروف و نهی از منکر حل می شود

فرمانده سپاه ناحیه پاوه بمناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی در سایه امر به معروف و نهی از منکر حل می شود.

به گزارش هزارماسوله ،فرمانده سپاه ناحیه پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در رابطه با هفته امربه معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه از فروعات دین مبین اسلام است و اگر ما بخواهيم در سايه اسلام زندگي كنيم بايد در نظام اسلامي امر به معروف و نهي از منكر به صورت شفاف صورت بگيرد.

 

سرهنگ مسعود دوستی افزود: همانطور که شروع انقلاب هم با امر به معروف و نهی از منکر بود بقای انقلاب هم با امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی گفت: حركت امام در سايه فرمان امر به معروف و نهي از منكر، خداوند منان بوده چرا كه بزرگترين منكر حكومت طاغوت است و امام راحل كارش را با مبارزه با طاغوت زمان آغاز كرد.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر همانند بسیاری از فریضه های دیگر، یادگرفتنی است و بسیاری از معضلات اجتماعی در سایه امر به معروف و نهی از منکر حل می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه با اشاره به دیدگاه امام علی(ع) به این دو فریضه گفت: آن حضرت امر به معروف و نهی از منکر را عنایت دین، قوام شریعت و با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خدا توصیف می‌نماید و از دیدگاه آن حضرت این دو فریضه برکات فراوانی در جامعه اسلامی به دنبال دارد.

 

سرهنگ دوستی در پایان با اشاره به برنامه و اقدامات این فریضه در شهرستان گفت: دیدار با امام جمعه، برگزاری نشست های روشنگری و جلسات امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری تذکر لسانی و گشت ها در راستای ترویج این دو فریضه،تجلیل از بانوان محجبه و ادارات و ورزشکار شهرستان و معلمین، برگزاری مسابقات مجازی در رسانه ها، برگزاری محافل قرآنی و حلقات صالحین، حضور در نماز جمعه، و ... از برنامه ها و اقدامات این دو فریضه در سطح شهرستان است که در طول سال انجام شده است.