پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:03 - 1400/05/15

ماموستا قادری: آیین های تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری با انتخابات امریکا قابل مقایسه نیست/ما امیدوار به آینده کشور هستیم

امام جمعه پاوه گفت: انتخابات و آیین های تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که مدعی دموکراسی و بد اخلاقی را به نمایش گذاشتند است قابل مقایسه نیست .

به گزارش هزارماسوله ،ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: وجود مشکلات عدیده در کشور از بیاناتی بود که توسط روسای هر سه قوه در مراسم تحلیف رییس جمهور سیزدهم به طور صریح اعلام و اظهار کردند که برای رفع این مشکلات و به ویژه بهبود معیشت مردم تلاش خواهیم کرد و این مایه امیدواری برای ملت ایران است.

 

وی گفت: علیرغم همه مشکلاتی که در کشور داریم اما آرامش خوبی در کشور حاکم است و ملت ایران هم ملتی شریف هستند و بیش از این سختی معیشت و فضای دشوار اقتصادی بر آنها جایز نیست و ما امیدوار به آینده کشور هستیم.

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه  انتخابات در کشور ما به خوبی و آرامی و مراسم های تنفیذ و تحلیف نیز حکیمانه و مقتدرانه برگزار شد ادامه داد: انتخابات و آیین های تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که مدعی دموکراسی و بد اخلاقی را به نمایش گذاشتند است قابل مقایسه نیست .

 

ماموستا قادری با بیان اینکه جامعه ناظر بر حکومت داری و مسئولیت است اظهار کرد: برای عبور از بحران های مختلف باید در گزینش و انتخاب مدیران معیارها و حساسیت های ویژه ای مانند تجربه و تخصص و اخلاص مدنظر قرار بگیرد تا با مشکلات بیشتری مواجه نشویم و بتوان جامعه و مسائل و مشکلات را به خوبی مدیریت کرد.

 

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: دغدغه های مردم در این عصر که ارتباطات و مناسبات و مراودات اجتماعی با گذشته تفاوت دارد ؛بسیار متفاوت تر است.

 

ماموستا قادری با اشاره به سوره عصر افزود: خداوند به عصر و زمانه قسم می خورد و ایمان به اصول اعتقادی ، انجام فروعات دین ، اجرای امر به معروف ونهی از منکر و توصیه به حق و امر خیر لازمه سعادت در این عصر و زمانه و مایه سربلندی انسان در قیامت است.

 

وی با بیان اینکه از نظر امام شافعی (رض) سوره والعصر می تواند آیین نامه کاملی برای زندگی سعادتمندانه بشر باشد ادامه داد: عصر و زمانه ما پر از مشکلات است و اگر هوشیار نباشیم دین را از ما خواهند گرفت و توشه¬ای برای آخرت نخواهیم داشت.