پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:12 - 1400/04/23
رئیس تامین اجتماعی شهرستان پاوه :

بیش از 6500 بیمه شده اصلی و 1552 نفر مستمری بگیران در پاوه تحت پوشش هستند

رئیس تامین اجتماعی شهرستان پاوه گفت: هم اکنون بیش از 6500 بیمه شده اصلی و 1552 نفر مستمری بگیران سه گانه تحت پوشش قرار گرفته و به تبعه آنان به تعداد 8500 نفر ارائه خدمات شده است.

به گزارش هزارماسوله ،رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما بمناسبت هفته تامین اجتماعی با اشاره به عملکرد یک ساله این سازمان اظهار داشت: نظر به اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای استقلال مالی و اداری می باشد و هزینه های خود را مطابق قانون از طریق وصول حق بیمه و سایر منابع در آمدی سازمان پرداخت می کند ، متاسفانه این شعبه در خصوص عملکرد درآمدی با کاهش وصولی در یکساله گذشته مواجه بوده که عمده ترین دلیل آن کاهش حجم کار و  اتمام عملیات پروژه سد داریان بوده است که با  تمهیدات و هماهنگی های بعمل آمده با اداره کل استان که در این زمینه انجام گرفته است ،امید است که در سال جاری شاهد رشد وصولی درآمدهای حق بیمه در این شعبه باشیم.

سيدفخرالدين حيدري  افزود: در راستای روان سازی و طرح تکریم ارباب رجوع و گسترش خدمات دولت الکترونیک در سال 99  بیش از 98درصد لیست ها و فیش های حق بیمه بصورت اینترنتی ارسال گردیده است که این امر باعث کاهش هزینه های تردد و صرفه جویی در وقت بیمه شدگان و کارکنان و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان را به دنبال داشته و موجب کاهش حجم مراجعه ارباب رجوع به شعبه گردیده است.

وی گفت: امروز صدور دفترچه های درمانی در سازمان متوقف و خدمات و دفترچه هاي درماني بصورت ديجيتال و هوشمند درآمده است و بصورت سامانه هاي هوشمند و تلفن هاي گويا شماره گيري و مخاطبين بصورت غيرحضوري استعلام و از استحقاق درمان خود مطلع مي شوند .

وی ادامه داد: پرداخت تعهدات بلند مدت از قبیل پرداخت حقوق و مزایا به مستمری بگیران سه گانه(بازنشسته ،بازمانده ،ازکارافتاده)حق اولاد،عائله مندی ،حق سنوات حق بیمه ،عیدی،کمک هزینه همسران متکفل ،ترمیم حقوق مستمری وکمک هزینه مسکن ماهيانه به مبلغ 000/000/500/5 تومان انجام شده است.

وی اضافه کرد: پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیمه شدگان که به نحوی کار خود را از دست داد ه و بیکار شده اند به تعداد میانگین ماهانه 78 نفر وماهيانه به مبلغ 000/000/370 تومان انجام گرفته است.

وی افزود: در کنار این موارد حقوق و مزایای کارکنان شعبه بصورت ماهیانه و مستمردر شعبه  پرداخت شده است.

حیدری اضهار کرد: بیش از 6500 بیمه شده اصلی و 1552  نفر مستمری بگیران سه گانه تحت پوشش قرار گرفته و به تبعه آنان به تعداد 8500 نفر  ارائه خدمات شده است.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی مداوم و مستمر از کارگاههای فعال و غیر فعال حوزه شهرستان هر ماهه ؛ صدور بیش از 350 مفاصا حساب درآمدی جهت کارفرمایانی که درموعد مقرر نسبت به واریز حق بیمه خود به حساب سازمان اقدام نموده ؛ ایجاد فضایی مناسب و سالم و نصب تابلو راهنما و اعلانات و منشور اخلاقی در درب ورودی شعبه جهت راهنمایی مراجعان در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی ؛ اجرا طرح عظیم اختصاص تحول ديجيتال – انجام بيش از 45 خدمت سازمان در قالب سامانه خدمات غيرحضوري بصورت هوشمند و از طريق سامانه es.tamin.ir و طرح 3070 و ارائه آن توسط تلفن همراه هوشمند و حذف دفترچه درماني و طرح بخشودگي جرائم كارفرمايان و ... متناسب سازي حقوق مستمري بگيران  بدليل عدم همخواني با فرمول ساير صندوق هاي بازنشستگي  از دیگر عملکرد و فعالیت این شعبه در پاوه می باشد.

وی افزود: تلفيق و خلاصه سازي بخشنامه هاي سازمان در حوزه هاي مختلف و اصلاح فرآيندها . انجام پروژه پرونده الكترونيك بيمه شدگان و مستمري بگيران . پرداخت مستمري و حقوق بصورت متمركز از آبان ماه 1399 . تجميع سوابق و عدم سرگرداني مراجعين  در سایر شهرستانها و استانها  .تسويه حساب با مراكز دولتي و غير دولتي از لحاظ درمان .عدالت در خدمات رساني درمان كه در شهرهايي كه فاقد بيمارستان سازمان مي باشند ارائه خدمات بستری جهت مستمري بگيران بالاي 65 سال بصورت كاملا رايگان .بروزرسانی خدمات و پرداخت بهای پروتز و اورتز (وسایل کمک پزشکی ) از قبیل دندان مصنوعی و عینک و ... و دهها خدمت دیگر که در سایت سازمان تامین اجتماعی و سامانه es.tamin.ir قابل روئیت می باشد از دیگر فعالیت ها می باشد.

وی در پایان گفت: این شعبه  با 13 نفر کادر شاغل امورات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی را در شعبه دائم (پاوه) و شعبه غیر دائم نودشه (در روز سه شنبه) انجام می دهد. 

وی افزود: امید است با همدلی وهمزبانی کارگران ،کارفرمایان ودولت که همان تجلی سازمان تامین اجتماعی است بتوانیم خدمتگزارانی صادق به جامعه ی کارگری وکارفرمایی و بیمه شدگان و مستمری بگیران محترم بوده و هچنین در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی سهم کوچکی داشته باشیم .