پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:33 - 1400/03/16
یادداشت/ نذیر دولتخواه

روستاهای الحاقی پاوه و مشکل کمبود آب

البته منبع تامین آب چورژی و نسمه، یکی از چاه های واقع در دامنه کوه آتشگاه می باشد. این چاه ها بخشی از آب شرب شهر پاوه را تامین می کنند. این طرح نیاز به احداث مخزن و لوله گذاری دارد، ولی چون این روستاها به شهر پاوه الحاق شده اند لازم است هرچه سریعتر مشکل آب آنها حل شود.

به گزارش هزارماسوله ،با توجه به رشد جمعیت و عدم پیش بینی نیاز مردم به مصرف آب در گذشته و اصولی نبودن سیستم لوله کشی و خشکسالی موجودو اینکه روستاهای بخش الحاقی و علی الخصوص نسمه و چورژی سال هاست که با مشکل کمبود آب مواجه هستند، نیاز است تدابیری برای تامین آب آنها اندیشیده شود.

 

▫️با رجوع به مطالبی که توسط مدیر محترم سابق آبفا مهندس سالم مرادی در کانال خدمات رسانی منتشر شد، راهکاری برای این معضل اساسی مطرح شد و در یک سال گذشته مطالعات آن انجام و طرح اجرایی تهیه گردیده است که لازم می باشد در اسرع وقت عملی گردد.

 

البته منبع تامین آب چورژی و نسمه، یکی از چاه های واقع در دامنه کوه آتشگاه می باشد. این چاه ها بخشی از آب شرب شهر پاوه را تامین می کنند. این طرح نیاز به احداث مخزن و لوله گذاری دارد، ولی چون این روستاها به شهر پاوه الحاق شده اند لازم است هرچه سریعتر مشکل آب آنها حل شود. ولی به نظر می رسد در این اوضاع تنش زا انجام لوله گذاری و ساخت مخزن زمان بر است و لازم است راهی میان بر و تسکین دهنده تدبیر شود، این موضوع با اینکه موقت نیز می باشد لازم است اداره آبفا تدابیری دائمی اندیشه نماید.

 

▫️بنا به اظهارات مسئولین که در جلسه با دادستانی محترم منتشر گردید، مشکل سلامت آب چشمه هانی کوان حل شده و مقرر گردید ۱۷ خرداد به مدار آب شرب پاوه اضافه شود، با این روال مشکل آب  شهر پاوه حل خواهد شد، که در این صورت نباید مشکلی برای اختصاص یکی از آن چاه های مذکور به بخش الحاقی و جود داشته باشد.

 

البته این یکی از مشکلات بخش الحاقی می باشد که انشالله در مطالب بعدی به نیازهای این بخش از شهر با محوریت خدمات رسانی بهتر اشاره خواهیم کرد.