پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله02:35 - 1400/03/13
فرماندار پاوه:

تنش آبی در شهرستان پاوه واقعی است /مردم باید در این برهه ی تاریخی به داد هم برسند

فرماندار پاوه در بازدید از چاه آب فی مابین دو روستای لاران علیا و میرعبدلی در بخش باینگان گفت : تنش آبی در شهرستان پاوه واقعی است .

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار پاوه در بازدید از محل چاه آب فی مابین روستاهای لاران علیا و میر عبدلی که زامیاد بخشدار باینگان ، کلاهیان مدیر آبفای شهرستان و عزیزی عضو شورای شهر بانه وره وی را همراهی می کردند گفت :شهرستان در تنش شدید آبی است این تنش در برخی از شهرها و روستاها نمود بیشتری دارد .

ایده پور افزود: شهر بانه وره از حیث آب شرب شهروندان به شدت در تنگناست و مجبوریم برای رفع عطش بانه وره از منابع موجود استفاده کنیم .

وی گفت: چاه فی مابین روستاهای لاران علیاو میر عبدلی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و این چاه برای استفاده در مواقع اضطراری است .

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر گذاری استفاده از آب این چاه به صورت پمپاژ بر روی آب استحصالی از چشمه های لاران علیا که در پایین دست این چاه واقع است باید تمامی حقوقات این روستا هم از نظر شرب روستاییان و هم از حیث آبیاری باغات و استفاده ی دام مد نظر قرار گیرد  .

ایده پور اضافه کرد: نمی خواهیم در بحث انتقال و استفاده ی اضطراری از آب های موجود کسی در تنگنای مضاعف قرار گیرد .

وی افزود: در صورت پمپاژ این آب به بانه وره نباید از آن جهت شرب دام استفاده گردد و اداره ی کشاورزی برای شرب دام باید چاره اندیشی نماید .

فرماندار پاوه گفت: مردم لاران علیا مردمانی مودب و منطقی هستند شورای شهر بانه وره و معتمدین و بزرگان این شهر باید گفتمان  لازمه را با مردم لاران علیا جهت استفاده ی مشترک از این آب آغاز نمایند .

وی در پایان گفت: ما نمی خواهیم از مولفه های قانونی برای استفاده از آب چاه مربوطه برای شهر بانه وره و روستای لاران علیا بهره ببریم چون معتقد هستیم فرهنگ این مردم به چنان بلوغی رسیده است که بتوانند مشکلات را رفع نمایند ..