پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:14 - 1400/03/04

برگزاری گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در پاوه

مراشم گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،فرمانده سپاه ناحیه پاوه در مراسم سالروز فتح خرمشهر که در یادمان شهدای پاوه برگزار شد در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: اگه اشاره کوتاهی به دلاورمردیهای رزمندگان و جوانان در دوران دفاع مقدس داشته باشیم ؛ هشت سال دفاع مقدس؛ دورانی بود که به گفته همه دنیا ؛ همه سیاسیون و فعالان در عرصه علم و سیاست و تحلیلگران نظامی در دوران دفاع مقدس اتفاقاتی رقم خورد که به لحاظ محاسبات تئوری دانشکده های جنگ قابل اجرا نبود.

 

سرهنگ مسعود دوستی افزود: اما ما شاهد بودیم که نیروهای مردمی بسیج ؛ زمانی به عنوان یگان رزم مردمی؛ بدون آموزش های لازم ؛ عرصه را بر دشمن تغییر می دهند و به مقاومت می درپازند.

وی در ادامه سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت و به ارائه سخنان مبسوطی در این رابطه پرداخت.

 

در ادامه حاج آقا پاكدامن، مسئول عقيدتي سياسي در سپاه نبي اكرم(ص) نیز در سخنانی اظهار داشت: امروز در استانه سالروز بزرگ ازاد ساری خرمشهر هستیم و این اتفاق یک اتفاق بدیلی بود که یک شخصیت بزرگی همچون امام که همه بزرگان اذعان دارند که برای خدا قیام کرد و جانش را بارها به اخطر انداخت می فرمایند: خرمشهر را خدا ازاد کرد.

 

وی افزود: کسانی خرمشهر را آزاد کردند که اذهان آنها مملو از ایمان و پشتوانه دینی بود و کسانی که جانفشانی و برای خداوند قیام کردند.

 

وی ادامه داد: این اتفاق خرمشهر یک اتفاق بی بدیل بود به این جهت که نظام جمهوری با دست خالی ؛ اما حب به وطن که نشان از ایمان آنها بود؛ باعث شد پیروز میدان شوند.

 

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب گفت: در ۲۰۰ سال گدشته که دشمنان از هر جهت به ایران حمله کرده اند ۱۷ کشور از ایران جدا می شوند، درحالی که جنگ ظالمانه ۸ ساله نتوانستند وحبی از خاک را بگیرند این هم از تلاش همه مردم ایران بود.

 

مسئول عقيدتي سياسي در سپاه نبي اكرم(ص) اضافه کرد: ستون این خیمه بزرگ تنها ولی فقیه بود که تمام مراجع خود را از خدا می دانستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز نیز بر ماست که پای صندوقهای رای حضور یابیم تا در نهایت کسی که بتواند این کشتی را سکان داری کند ؛ اعتقاد دقیق به مبانی اسلامی داشته باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه خداوند هیچ نعمتی را دگرگون نمی کند و نعمتها زمانی دگرگون می شود که قدر ان را ندانیم گفت: شکر نعمت در این عصر انتخاب شخص مومن متدین مطیع محض فرامین قران است؛ نه مطیع حزب و گروه.و مبانی فکریو  خط و مشی باید به کسی متمایل شود که مطیع قران باشد مدافع مظلومین باشد؛