پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:54 - 1400/02/29

افتتاح خانه اهدایی به دو خواهر نیازمند در روستای نوریاب پاوه+تصاویر

ساخت مسکن دو خواهر نیازمند در روستای نوریاب پاوه توسط خیرین به پایان رسید.

به گزارش هزارماسوله ،ساخت مسکن دو خواهر نیازمند در روستای نوریاب پاوه توسط خیرین و با مدیریت کاک ناصح محمودی مدیر عامل انجمن هاومالی و برایتی نوریاب به پایان رسید.

 

امام جمعه روستای نوریاب در آیین افتتاحیه این خانه در سخنانی اظهار داشت: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می فرماید: هرکسی از مومنین ناراحتی یک فرد مسلمان را از دوش آن بردارد خداوند نیز در آخرت ناراحتی آن فرد را بر می دارد و قطعا ناراحتی این دنیا با آخرت قابل مقایسه نیست.

 

ماموستا ملا خالد افزود: این می تواند مژده ای برای ما باشد که همه برای آن تلاش کنیم و اهل خیر و احسان و کمک به هم نوعان خود باشیم.

 

وی گفت: ما اگر اشاره ای به جامعه اسلامی داشته باشیم اکثرا تعاون در جامعه اسلامی بر کار و امورات خیر است و تعاون جامعه کفر نیز بر خطا هموار است.

 

وی ادامه داد: اگر کسی در این دنیا کار بزرگی انجام دهد کسی نمی تواند پاداش آن کار خیر را بدهد اما تنها خداوند است که پاداش کار خیر و احسان بندگانش را خواهد داد.

 

ماموستا خالد اضافه کرد: به طور کلی اینکه مجموعا افرادی در کار خیر شرکت می کنند خداپسند است و ما نیز از جمع حاضر و خیرین و کسانی که با هر اقدام کوچکی نیز کمک رسان ساخت این مسکن برای این دو خواهر در روستای نوریاب بوده اند تقدیر و تشکر داریم و همچنین از جناب آقای ناصح محمودی مدیر عامل انجمن هاومالی و برایتی نوریاب نیز که زحمات اصلی ساخت خانه را از ابتدا تا انتها کشیده اند تقدیر و تشکر ویژه ای داریم و ان شاالله این موارد باعث ادامه این کارهای خیر برای افراد نیازمند باشد.

 

در ادامه مدیر عامل انجمن هاومالی و برایتی روستای نوریاب نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان و تقدیر و تشکر از خیرین در کمک رسانی به ساخت این خانه اظهار داشت: پیامبر بزرگوار اسلام که می فرماید : «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» ؛ نیاز است که ما نیز تقدیر و تشکر ویزه ای از خیرین و تمامی کسانی که در ساخت این خانه کمک کردند داشته باشیم.

 

ناصح محمودی افزود:یکی از اقدامات انجمن هاومالی و برایتی نوریاب کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند است ؛  در ابتدا خانه قدیمی و کهنه این دو خواهر را که امکان سکونت در آن امکان پذیر نبود مشاهده و تصمیم بر ساخت و تعمیر آن گرفته شد.

 

وی گفت: با انتشار خبر اعلام کمک از خیرین برای ساخت خانه در ابتدا یکی از خیرین زمین مورد نیاز ساخت خانه جدید را اهدا کرد و در ادامه خیرین مبالغ کمکی خود را به حساب انجمن واریز کردند.

 

وی ادامه داد: در این کار خیر افراد بسیاری که حتی خود نیازمند کمک بودند اعلام آمادگی کردند و حتی با مبالغ کم در این کار خیر سهیم شدند حتی از شهرستانهای اطراف همچون ثلاث باباجانی و جوانرود برای انجام کارهای عمرانی رایگان هم به شهرستان پاوه آمدند.

 

محمودی افزود: به طور کلی ۱۵۱ میلیون تومان توسط خیرین بریا ساخت خانه جمع آوری شد و کمیته امداد مبلغ ۲۰ میلیون تومان و همچنین بنیاد مسکن نیز ۳۰ میلیون در قالب تسهیلات بلاعوض برای ساخت این خانه کمک کردند که ۲۰۱ میلیون تومان نقدا جمع آوری شد.

 

وی اضافه کرد: در کنار این کمکهای نقدی؛ افراد بسیار دیگری در امورات و کارهای عمرانی و یا ساخت و ساز پیش قدم شدند و هزینه های اولیه مصالح و یا  دستمزد خود را به صورت رایگان انجام دادند که باید گفت به طور کلی هزینه ساخت این خانه ۲۸۵ میلیون تومان بوده است.

 

محمودی در ادامه به ریز جزئیات کمکهای غیر نقدی پرداخت و از تمامی خیرین عزیز تقدیر و تشکر کرد.