پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:22 - 1400/01/14
فرماندار پاوه:

تاکنون هیچ کدام از کاندیداهای انتخابات در پاوه تایید یا رد صلاحیت نشده اند / رد صلاحیت ها در حداقل خواهند بود

فرماندار شهرستان پاوه گفت: این که در محافل مختلف بر رد و یا تایید صلاحیت کاندیداها صحبت می شود ؛ حقیقتا هیچ کس تاکنون تایید و یا رد صلاحیت نشده است و این موضوعات خامی است.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تبریک سال نو به همشهریان گرامی با اشاره به روند ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا و با بیان اینکه ما در انتخابات تابع قانون انتخابات هستیم ؛ اظهار داشت: قانون انتخابات یک جدول زمانی بندی دارد ؛ که روند انتخابات اعم از وظایف حوزه اجرایی در فرمانداری یا وظایف هیئت اجرایی که در هیئیت های اجرایی باشد و پس از آن هم وظایف هیئت نظارت در چارچوب این جدول به پیش می رود.

 

ایده پور افزود: هر اقفدامی در فرمانداری ها در جدول زمان بندی روند انتخابات انجام می شود.

 

وی گفت: ما پرونده صلاحیت ها را تاکنون بررسی نکرده ایم و این در حالی است که افرادی در محافل در ارتباط با رد و تایید صلاحیت کاندیداها صحبت می کنند و آن را از طرف هیيت اجرایی محسوب می کنند .

 

وی ادامه داد: ما باید براساس جدول زمان بندی تا ۲۱ فروردین در ارتباط با تایید یا رد صلاحیت کاندیداها اقدام کنیم و بعد از آن نیز؛ به مدت ۱۴ روز هیيت محترم نظارت؛ کار بررسی صلاحیت ها را انجام و ما نیز طبق قانون و در فرم های قانون؛ تایید یا رد صلاحیت ها را پس از آن به افراد اعلام می کنیم .

 

فرماندار پاوه اضافه کرد: در تاریخ ۸ اردیبهشت وضعیت تمام نامزدها از طریق شهرستان تعیین تکلیف می شود و بعد از آن افرادی که تایید صلاحیت شده اند بدنبال تبلیغات در شهر رفته و آنهایی هم که رد صلاحیت شده اند می توانند به هیيت نظارت استانی مراجعه کنند.

 

وی افزود: ملاک هیئت اجرایی شهرستان نیز استعلام از مراجع چهارگانه و اختیاراتی است؛ که هیيت اجرایی در اجرای قانون؛ در اختیار دارد .

 

وی تصریح کرد: این که در محافل مختلف بر رد و یا تایید صلاحیت کاندیداها صحبت می شود ؛ حقیقتا هیچ کس تاکنون تایید و یا رد صلاحیت نشده است و این موضوعات خامی است.

 

فرماندار پاوه در پایان با بیان اینکه ان شاالله رد صلاحیت ها در حداقل خواهند بود گفت: ما در انتخابات به دنبال شکوه و حضور پرشور مردم خواهیم بود و با دیده باز در تمام مراحل حمایت خواهیم کرد و ان شاالله شاهد حضور مردم در ۲۸ خرداد در پای صندوق های رای باشیم.