پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:19 - 1400/01/05

فرماندار: مسافرت ها به پاوه نسبت به دو سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است/وضعیت زرد پاوه بر اساس آمارها شکننده شده است

فرماندار شهرستان پاوه گفت: یک مقدار از ترافیک جاده ایی ما بر اساس گزارش دوربین های نظارتی بیانگر این است که مسافرت به پاوه نسبت به دو سال گذشته 16 درصد کمتر بوده است مربوط به گذر مسافرین و خودروها از شهرستان پاوه به شهرستانهای سروآباد و مریوان می باشد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه در اولین جلسه ی فرمانداری و اولین جلسه ی ستاد کرونا در سال 1400 با حضور مهندس خوش اقبال معاون سیاسی - امنیتی استانداری در سالن جلسات فرمانداری پاوه در سخنانی اظهار داشت:  افتخار داریم که در اولین جلسه سال در فرمانداری میزبان جناب آقای خوش اقبال معاون سیاسی – امنیتی استانداری  هستیم .

 

ایده پور افزود: رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال تولید ، پشتیبانی ها و رفع موانع نام نهاده اند امیدواریم با پشتیبانی همکاران و سایر مسئولین بتوانیم چشم اندازهای ترسیم شده از طرف معظم له را محقق نموده قدمهای مثبتی در این راستا برداریم.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال تولید ، پشتیبانی ها و رفع موانع نام نهاده اند امیدواریم با پشتیبانی همکاران و سایر مسئولین بتوانیم چشم اندازهای ترسیم شده از طرف معظم له را محقق نموده قدمهای مثبتی در این را برداریم

 

وی ادامه داد: ترددها به شهرستان پاوه  با توجه به اطلاع رسانیها در خصوص بیماری کرونا غیر متعارف بوده و این ترددها تاثیرات منفی و تبعات ماندگار و زیانباری برای ما خواهند داشت .از مدافعان سلامت و همکاران در بهداشت که در این ایام تعطیلات بصورت مستمر محیطهای اجتماعی را کنترل نموده اند قدردانی می نمایم .

 

فرماندار پاوه اظافه کرد: با توجه به گردشگری بودن منطقه و نظر به رنگ شهرستان از حیث شیوع کرونا که همچنان زرد می باشد طبعتاً مسافرینی به ویژه کسانی که اقوامشان در شهرستان هستند به پاوه سفر می نمایند .در این شرایط همه باید پروتکلهای بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت نمایند .

 

ایده پور گفت: وضعیت شهرستان پاوه هر چند زرد است اما بر اساس برآوردها و آمارها متاسفانه این وضعیت شکننده شده است .و جلسه ی امروز ستاد کرونای شهرستان به دلیل وضعیت شکننده مربوطه تشکیل شده است و با توجه به وضعیت آب و هوایی و ورود ریزگردها به منطقه امیدواریم مسافرتها به این منطقه تقلیل یابند .

 

وی خاطر نشان کرد: ما بسیار خرسند می شویم که مسافرین به منطقه بیایند اما متاسفانه شرایط به دلیل شیوع کرونا مهیا نیست .دهها نفر در منطقه از ما تسهیلات گرفتند و سایتهای مختلف گردشگری ساختند  و انتظار داشتند که بازگشت سرمایه داشته باشند اما کرونا این عزیزان را متوقف نموده است و ما باید وضعیت آنها را هم متوجه باشیم .

 

وی تصریح کرد: اگر ما وارد ایام تعطیلات عید نمی شدیم قطعاً هم اکنون وضعیت شهرستان آبی بود .انتظار این است آمارهای ابتلا به کرونا بر اساس مراکز جمعیتی و اماکن گردشگری تفکیک شوند ما باید بدانیم افراد در کجا به کرونا مبتلا شده اند  اعضای ستاد کرونا باید به مدیریت اماکن از حیث رعایت پروتکلهای بهداشتی حساسیت ویژه ایی داشته باشند و اگر در یک مکانی اولین مورد ابتلا به کرونا مشاهده نمودند بلافاصله با ستاد کرونا هماهنگ نمایند تا ما از طریق حوزه های مقاومت بسیج تعطیل نماییم ..

 

فرماندار پاوه اضافه کرد: تست کرونای انگلیسی هزینه ایی برابر 8 میلیون تومان می باشد .مرکز بهداشت و میراث فرهنگی و گردشگری از امروز کنترلها را شدید نمایند .تعدادی از افرادی که مشکوک به کرونا بوده اند از استانهای دیگر آمده اند و بلافصله بدون مراجعه به اماکن توریستی به بیمارستان مراجعه نموده اند که این نمی تواند مشکل چندانی در داخل شهرستان ایجاد کند .

 

وی افزود: مراکز توریستی و خدمات دهنده  به توریستها و گردشگران لازم است که کمی هزینه نمایند و با ایجاد شرایط رعایت پروتکها به ویژه رعایت فاصله گذاری در داخل مراکز و ضد عفونی مستمر خود بعنوان مامورین بهداشت و ستاد عملیاتی اقدام نمایند اگر مراکز مورد بازدید و خدمات دهنده به توریستها و گردشگران پروتکلهای بهداشتی را بصورت سفت و محکم رعایت نمودند مطمئناً خطرات شیوع کرونا بسیار کمتر می شوند .

 

وی اضافه کرد: هر کس افرادی را مشاهده نمود که مشکوک به کرونا هستند حتماً آنها را به مراکز بهداشتی هدایت نمایند برخی متاسفانه از تست دادن سرباز می زنند در این خصوص مراکز مورد بازدید و خدمات دهنده حساسیت بیشتری داشته باشند.
این مراکز مواظب باشند از ایجاد ازدحام در مراکز خود جداً خودداری نمایند و نوبت  دهیهای مناسب با رعایت فاصله گذاری داشته باشند .
اگر مامورین نیروی انتظامی ، مامورین بهداشت و مامورین میراث فرهنگی و گردشگری به این نتیجه رسیدند که یک مرکزی به دلیل عدم رعایت پروتکلها از حیث شیوع کرونا خطر آفرین شده است با اعلام به ستاد کرونا این مرکز را تعطیل نمایند .

 

ایده پور اظهار داشت: بر اساس گزارشهای اداره ی راهداری ورودی مسافرین از امروز کمتر شده است و خوشبختانه ما از سایر شهرستانها از این نظر در وضعیت مناسبتری می باشیم .

 

وی افزود: یک مقدار از ترافیک جاده ایی ما بر اساس گزارش دوربین های نظارتی بیانگر این است که مسافرت به پاوه نسبت به دو سال گذشته 16 درصد کمتر بوده است  مربوط به گذر مسافرین و خودروها از شهرستان پاوه به شهرستانهای سروآباد و مریوان می باشد.