پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:48 - 1399/12/26
ماموستا قادری در مراسم انتصاب فرماندهی سپاه ناحیه پاوه:

بصیرت و زمانه شناسی دو اصل مهم در جهت مقابله با هجمه های دشمن است

امام جمعه پاوه گفت: ما امروز مشکلات گرانی و بیکاری و مسئل عدیده داریم و در این ایام بصیرت و زمانه شناسی دو اصل مهم در جهت مقابله با هجمه های دشمن است.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه ناحیه پاوه در سخنانی ضمن گرامی داشت حلول ماه شعبان و ولادت نور چشم رسول الله(ص) امام حسین(ع) و با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) «رحمَ اللهُ امرءًا عرفَ زمانَه، و حفظه لسانه و استقامت طریقته اظهار داشت: مفهوم حدیث این است که خدایا به کسانی که زمانه شناس هستند و در صحبت کردن و بیاناتشان هوشیار زبان خود هستند و در فکر و هدف ثابت القدم اند رحم کن؛ اینها کسانی هستند که با مدارا و مصلحت در جامعه حرف می زنند و برای رسیدن به هدف خود استقامت دارند.

 

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه دشمنان در رسانه ها دو مسئله را برای این منطقه تزریق می کنند افزود: امروز دشمنان ما مرتبا در رسانه ها اعلام می کنند که سنت ایرانیان قدیم ؛چهارشنبه سوری را در پایان سال فراموش نکنند و در تعطیلات عید که مسئولین به عدم تردد و مسافرت در تعطیلات سال نو جهت جلوگیری از شیوع کرونا تاکید دارند ؛ این موضوع را سیاست و خلاف واقع بیان می کنند و مردم را به آمد و رفت تشویق می کنند.

 

وی گفت: این مشکلات و موارد دیگر نیازمند هوشیاری و بصیرت است که اگر نباشد دچار مشکلات عدیده خواهیم شد.باید مردم ما هوشیار و بصیر و مصلحت خود را فراموش نکنند.

 

امام جمعه پاوه اضافه کرد: ما مسلمانان هزاران مشکل داریم که اگر مسسولین ما ؛ و اگر علمای ما بصیر نباشند دچار مشکل خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به جمله ای از امام صادق (ع) گفت: انسان آشنا به زمانه ؛ ضد ارزش ها او را محاصره نخواهد کرد یا ضد ارزش متوجه آن نخواهد شد.


ماموستا قادری گفت: ما امروز مشکلات گرانی و بیکاری و مسئل عدیده داریم و در این ایام بصیرت و زمانه شناسی دو اصل مهم در جهت مقابله با هجمه های دشمن است.

 

ماموستا قادری در پایان ارتقا درجه جناب سردار ریحانی را از طرف خود و حضار تبریک گفت و به جناب سرهنگ دوستی مسئولیت جدید را تبریک و و برای جناب سرهنگ سلطان قلی آرزوی توفیقی و پیروزی نمود.