پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:49 - 1399/11/27
رئیس محیط زیست پاوه:

هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در پاوه مشاهده نشد /گشت مشترک در اطراف سد و رودخانه سیروان

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت: گشت مشترک اداره دامپزشکی و اداره محیط زیست پاوه در اطراف سد و ابند هیروی و رودخانه سیروان برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در مورخ ۹۹/۱۱/۲۷ بمنطور بررسی و پایش منطقه و زیستگاههای ابی طبیعی بلحاظ وضعیت پرندگان مهاجر و بررسی احتمال هر نوع بیماری خطرناک آنفلوآنزا گشت مشترک اداره دامپزشکی و محیط زیست برگزار شد.

 

محمد اخگر زاده افزود: ویروس انفلوانزا سالانه در جهان باعث مرگ و میر تعدادی از انسانها می شود و مهمترین مشکل ایجاد شده در این بیماری در بعد بهداشت عمومی است که با جان افراد در ارتباط است اولین با در سال ۱۹۹۶ میلادی ویروس H1A در کشور چین با جدا شدن از یک غاز بوجود آمد.

 

وی گفت: هر چند خسارات اقتصادی ناشی از بیماری بسیار بالاست ، اما علت اصلی نگرانی از این ویروس تلفات انسانی است. انفلوانزای فوق حاد از طریق لاشه گاها بواسطه ابزارهای ارتباطی مثل کفش و لباس و ... قابل انتقال می باشد  .

 

اخگرزاده ادامه داد: در بازدید و پایش مشترک این دو اداره خوشبختانه هیچ نوع تلفات یا اثار و شواهدی از این ویروس مشاهده نگردیدبدلیل امکان و احتمال بیماری انفلوانزای فوق حاد و وجود کریدورهای مشترک پروازی از همه دوستداران و علاقمندان به طبیعت در خواست داریم تا از نزدیک شدن به هر گونه پرنده وحشی و بویژه پرنده مهاجر جدا خودداری نمایند.