پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:19 - 1399/11/25
ایده پور:

مردم از ما ؛ انتظار استفاده از ظرفیتهای دو سد داریان و هیروی را دارند / لزوم تفویض اختیار از آب نیرو به استان در خصوص بهره برداری سد هیرویی

ایده پور فرماندار پاوه در جلسه ی کمیته ی اشتغال شهرستان با محوریت استفاده از پتانسیلهای دو سد داریالن و هیروی گفت : مردم از ما انتظار استفاده از ظرفیتهای دو سد داریان و هیروی را دارند

به گزارشهزار ماسوله،  فرماندار پاوه در جلسه ی کمیته ی اشتغال شهرستان با محوریت استفاده از پتانسیلهای دو سد داریالن و هیروی اظهار داشت: اداره ی کشاورزی در حال تهیه طرح استفاده از زمینهای پایین دست دو سد شهرستان پاوه جهت احداث شهرکهای محصولات گلخانه ای است .

 

ایده پور افزود: مردم ما باید سریعاً حقابه ها را کاربردی و از آنها بهره ی اقتصادی ببرند لذا همه باید همکاری نمایند تا این پروژه ها عملیاتی شوند .

 

وی گفت: اداره ی منابع طبیعی موظف است در خصوص شناسایی زمین های پایین دست دو سد شهرستان و با هماهنگی با اداره ی جهاد کشاورزی  موانع را شناسایی و به سرعت رفع مانع نماید .

 

وی ادامه داد: بخش های گردشگری وزارت نیرو شیوه نامه ی طرح گردشگری سد داریان را آماده نموده است که امیدواریم بزودی به مناقصه گذاشته شود ند و سرمایه گزاران محلی از آن استقبال نمایند .

 

ایده پور اضافه کرد: در حوزه ی سد داریان مسایل امنیتی وجود دارد که باید فاکتورهای امنیتی در هر طرحی مد نظر قرار گیرند .اینجانب بعنوان فرماندار پاوه از مسئولین آب نیرو درخواست دارم به منظور رفع نگرانیهای مردم در خصوص بهره برداری اقتصادی از ظرفیتهای  حوزه ی سد هیروی اختیارات را از مرکز به استان تفویض نمایند .

 

وی گفت: به نظر می رسد راهی به غیر از تفویض اختیار به استان به منظور تعامل هر چه بیشتر با مردم در محل وجود ندارد .

 

فرماندار پاوه اظهار کرد: آب نیروی استان دارای نیروها و کارشناسان مجرب و کارآمدی است که می توانند درخواستهای مردمی را از هر حیث سازماندهی و ساماندهی نمایند .

 

وی در پایان گفت: اگر تفویض اختیار امکان پذیر نیباشد ما باید با بصورت مستمر جلساتی جهت رفع مشکلات و درخواستهای مردم حاشیه ی سد داشته باشیم تا به نقاط مشترک برسیم اما همچنان اصرار داریم اختیارات به استان محول شوند .