پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:17 - 1399/11/07

جلسه ی هماهنگی برگزاری ایام دهه ی مبارک فجر در پاوه برگزار شد

جلسه ی هماهنگی برگزاری ایام دهه ی مبارک فجر در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، ایده پور فرماندار پاوه در جلسه ی هماهنگی برگزاری ایام دهه ی مبارک فجر در سخنانی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی بواسطه ی سکانداری عالی مقام معظم رهبری در اوج قدرت است .

 

ایده پور افزود: ما باید با مناسب ترین شکل ممکن انقلاب و دستاوردهای عدیده و راهبردی آن را به نسلهای آینده ی مملکت انتقال دهیم ؛بیش از 41 سال است رسانه های بیگانه ابتدای هر سال اعلام می کنند این سال آخرین سال عمر جمهوری اسلامی است اما جمهوری اسلامی هر سال از سال قبل قدرتمندتر در نظام بین الملل ظاهر شده است .

 

فرماندار پاوه در ادامه افزود : انقلاب اسلامی پایداری خود را مرهون خون شهداء صبوری جانبازان و خانواده های معظم شهداء و صبر ، متانت ، مقاومت و شکیبایی مردم ایران اسلامی است .

 

وی گفت: ایران اسلامی کشوری که رهبرش جانباز ترور کور استکبار جهانی است امروز به  دلیل قدرت روز افزونش در کانون  مباحث روابط بین الملل و علوم سیاسی است .

 

وی ادامه داد: در دهه ی پنجم انقلاب انطباق وضعیت کشور با دوران ستم شاهی امر درستی نیست کشور ما هم اکنون بصورت همه جانبه بر روی ریل رشد و توسعه ی پر سرعت است .

 

ایده پور تصریح کرد: نهضت اسلامی و مقاومت اسلامی در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی با صلابت  هر چه تمام تر ادامه دارد .
شهرستان پاوه یکی از آن شهرستانهایی است که به دلیل جنگ تحمیلی و محرومیت مزمن از توسعه ی لازم کم بهره است و نیاز است در این خصوص شتابدهی لازم صورت پذیرد .

 

فرماندار پاوه گفت: هر چند آنچنان که باید و شاید توسعه ی مورد نظر در سطح شهرستان انجام نگرفته اما رشد این شهرستان و ایجاد زیر ساختها در سطح قابل دفاعی است.

 

وی با بیان اینکه  برای احداث سد داریان بیش از 1800 میلیارد تومان هزینه شده است گفت: هر چند ما از عملکرد وزارت نیرو در خصوص استفاده از آب دو سد داریان و هیروی به شدت گله مند هستیم اما زیر ساخت کار آماده شده و ما باید سریعاً وارد پروسه ی بهره برداری شویم .

 

وی افزود: همسایه ی ما استان حلبچه در اقلیم کردستان به شدت نیازمند انتقال برق از سد داریان می باشد در آینده ی بسیار نزدیکی نیاز همسایه توسط شهرستان پاوه که تا دیروز جزء شهرستان های غیر اقتصادی بود تامین می گردد و این گام بزرگی است .

 

وی افزود:  از سال 1392 ابتدای دولت دکتر روحانی تا کنون 2100 میلیارد تومان در شهرستان پاوه هزینه پروژه های عمرانی گردیده است و این پروژه های ، پروژه های عمرانی بوده اند و همه ی مردم از آنها منتفع گردیده اند .

 

وی در پایان گفت: در زلزله سرپل ذهاب – ازگله خوشبختانه به زیر ساخت ها و ساختمانهای مسکونی کمترین خسارت وارد گردید اما با همت عالیه ی جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم ضمن قرار گرفتن شهرستان پاوه در ردیف شهرستانهای زلزله زده بیش از 22میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به مناطق زلزله زده در شهرستان هزینه شده است .

 

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: در روز 22 بهمن 1357، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. در این روز سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی 2500 ساله و ظلم و استبداد بیش از 50 ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

 

سرهنگ سطلان قلی افزود: نهضت اسلامی ایران در سال 1341 با اعتراض شدید حضرت امام خمینی و روحانیت شروع شد.

 

وی گفت: در این روز انقلاب اسلامی ایران پس از سالها مجاهدت، ایثار، فداکاری و مقاومت با رهبری بی نظیر حضرت امام خمینی و به همت مردم سرافراز ایران به پیروزی نهایی رسید.