پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:32 - 1399/10/21
بخشدار مرکزی پاوه تاکید کرد:

لزوم ساماندهی و حفظ بافت سنتی روستاها

بخشدار بخش مرکزی در خصوص ساماندهی روستاها از دید بافت سنتی اظهار داشت : جمعیت در روستاهای ما(بخش مرکزی ) با سرعت معنی داری در حال افزایش است لذا باید هم ما بعنوان بخش دولتی، هم شوراهای روستایی و هم دهیاران و هم مردم به گونه ایی عمل نماییم که جمعیت در حال رشد هم بتواند در این روستاها ساکن شود وهم نظم و منظر روستاها را حفظ و از بهم ریختگی نظم و منظر این روستاها جلوگیری گردد .

به گزارشهزار ماسوله، نشست بخشدار مرکزی پاوه با دهیاران روستاهای تابعه، در این نشست مهندس رضایی مدیر بنیاد مسکن شهرستان و مهندس فرجی رئیس شورای بخش مرکزی  و دهیان حضور داشتند .

 

در این نشست بخشدار بخش مرکزی در خصوص ساماندهی روستاها از دید بافت سنتی اظهار داشت : جمعیت در روستاهای ما(بخش مرکزی ) با سرعت معنی داری در حال افزایش است لذا باید هم ما بعنوان بخش دولتی، هم شوراهای روستایی و هم دهیاران و هم مردم به گونه ایی عمل نماییم که جمعیت در حال رشد هم بتواند در این روستاها ساکن شود وهم نظم و منظر روستاها را حفظ و از بهم ریختگی  نظم و منظر این روستاها جلوگیری گردد .

 

نصری افزود: رسیدگی و انتظام بخشی به وضعیت ساخت و ساز در مناطق روستایی،کیفیت بخشیدن به فرایند صدور پروانه ساختمان در داخل محدوده روستایی،پیشگیری از احداث ساختمان خارج از ضوابط، رعایت کاربری های تعیین شده و اجرای مقررات ملی ساختمان،تاکید بر لزوم نظارت بر حسن اجرای آن و موانع و مشکلات پیش رو از مهمترین اهداف این جلسه خواهد بود.

 

وی گفت: در این نشست باید بودجه سال آتی دهیاری ها و تاکید بر رعایت چهارچوب قانونی تهیه و تنظیم بودجه و طی شدن مراحل پیشنهاد،تصویب و تایید آن از سوی مراجع ذیصلاح در موعد مقرر تصمیم گیری شود.

 

وی گفت: همچنین در خصوص نحوه وضع و شیوه محاسبه عوارض محلی توسط شوراهای اسلامی روستا و وصول آن توسط دهیار برای سال  آتی نیز مشخص شود.

 

در ادامه گزارشی توسط دکتر برهان ولدبیگی(پزشک فعال حوزه سلامت و محیط زیست)در خصوص اقدامات مربوط به  پاکسازی ،بهسازی،حفاظ گذاری و کاشت بذر و نهال در محوطه  موسوم به "که لی هه له ویار"(زباله دانی و نخاله دانی قبلی)واقع در حدود کیلومتر ۵ جاده پاوه-نوسود و نیز مسدود سازی"جاده بدون متولی"منتهی به محدوده یکهزار هکتاری"تپه هول" به دهیاران بخش مرکزی در قالب فیلمی مستند ارائه شد.

 

در پایان از جناب آقای وزیر مرادویسی دهیار سابق روستای هدف گردشگری خانقاه به پاس زحمات و خدمات خالصانه و صادقانه به اهالی روستا در طول دوران تصدی تجلیل به عمل آمد