پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:30 - 1399/10/13

مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در پاوه برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در یادمان شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده سپاه ناحیه پاوه در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در یادمان شهدای این شهر برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: حاج قاسم اخلاص به خداوند داشت و کسی که اخلاص داشته باشد نتیجتاً به شهادت می رسد .

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: مرزهای سیاسی از آموزه های دینی ما نیستند از نظر فقهی ، دینی و مذهبی ما قائل به این مرزها نیستیم.

 

وی گفت: در رسانه های غربی و معاند تبلیغ می شود که حاج قاسم به گروهای دینی یا کشورهای اسلامی کمک رسانده است کمکهای حاج قاسم به دلیل آموزه های دینی و فقهی ما بوده است .

 

وی ادامه داد: در برهه ایی که  حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل سپاه را دادند سپاه را بعنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعریف نمودند نه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران . سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،سپاه امت اسلامی است .

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: امت اسلامی یعنی هر جایی که مسلمانان زیست و زندگی می کنند . مسلمانان بر این اساس باید ید واحده باشند این دستور قرآن است دستور خداوند است .

 

وی اضافه کرد: حاج قاسم به فرمان خداوند عمل کرده است.

 

وی تصریح کرد: رسانه های غربی مانند بی بی سی برای همه ی زبانها برنامه رادیویی و تلویزیونی و دارند تنها زبانی که غربی ها برای آن زبان برنامه ندارند زبان عبری است (زبان مورد استفاده ی رژیم صهیونیستی )

 

وی افزود: کشورهای غربی در داخل کشورهای خود رسانه های پولی دارند یعنی از ساکنین کشور خود و مردمشان برای پخش برنامنه هزینه ی می گیرند

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه گفت: به منظور مداخله و نفوذ در کشورهای دیگر به ویژه کشورهایی که مخالف اندیشه های آنها هستند کشورهای غربی ساعتها برنامه های مختلف رایگان پخش می نمایند .

 

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم ، سردار دلها بزرگترین راز موفقیتش ، بهروزی و سعادتش در دو واقعیت تعریف می شود : اول پیروی محض از ولایت فیه و دومی اخلاص .

 

وی در پایان گفت: نتیجه ی اخلاص شهادت است و خداوند اخلاص و شهادت را نصیب حاج قاسم کرد .

 

وی افزود: حاج قاسم از نظر پروردگار حیف بود که به مرگ طبیعی از این دنیا برود او می بایست به شهادت برسد و این بهترین نوع شهادت است.

 

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پیرو خط امام (ره) و رهبری بود و هیچگاه از این راه راست، عدول ننمود .

 

در ادامه فرماندار شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: زمانی که سرداران و یا فرمانده نظامی ما به بلاد اسلامی برای دفاع می روند در خیلی از جاها از الفاظی استفاده می کنند که خبر از بی خبری است و جهادی به نام دعوت به اسلام داریم.

 

ایده پور افزود: در زمان حمله داعش به کردستان عراق بنا به صحبت های بارزانی که فرمودند به امریکایی ها ؛ انگلیسی ها و عربستان سعودی التماس کردیم که به کمک ما بیایید اما هیچ کس جواب نداد ؛ امریکاییها حق دارند چرا که آنها به دنبال این نیستند که در منطقه جنگ نباشد و انگلیسی ها هم معرف تاریخی تمام بشریت هستند و همه از انگلیس انتظاری ندارند و اما عربستان با اینکه جهاد دعوت به اسلام؛ و  مختص اسلام است؛ چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

 

وی گفت: اما بارزانی فرمودند که زمانی که با حاج قاسم تماس گرفتم ؛ حاج قاسم اعلام کردند که فقط چند ساعت منطقه را حفظ کن تا خودم برسم و آن حماسه تاریخ را رقم زد که کردستان عراق از لوث داعش پاک شد.

 

فرماندار پاوه ادامه داد: من بعد از شهادت حاج قاسم؛ سفری به عراق داشتم و یکی از مقامات عراق با بنده؛ شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت عرض کردند و گفت که شما سردار را از دست داده اید اما ما ؛ هوادارمان را از دست داده ایم.

 

ایده پور افطود: حاج قاسم نقطه امید انقلاب در حوزه کردستان ؛در عراق؛ در سرزمین لبنان با مقاومت ۳۳ روزه ؛ در افغانستان و در تمام ممالکی است که به مسلمانان ظلم شده است حاج قاسم سلیمانی در تمام صحنه ها بوده است و این است که یک مرد؛ جهانی می شود و تفکر یک مرد به وسعت کره زمین به وجود می آید .

 

وی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی کسی بود که اگر ما فراموش کنیم تاریخ فراموش نخواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه دنیا یک قدرت با نام قدرتهای بین المللی دارد؛ ولی در هر منطقه ای یک قدرت هم وجود دارد خاطر نشان کرد: قبل از عملیات جنگ در سوریه همه به این اعتقاد داشتند که اسرائیل بعد از ۶ ماه الی یک سال به اهداف خود خواهد رسید اما پس از گذشت ۶ سال درگیر یک جنگ فرسایشی و باتلاقی شدند اما استراتژیک یهودی که در منطقه نفوذ داشت ؛ محکوم شدند.

 

ایده پور افزود: به دنبال آن اعلام کردند با دخالت ایران توازن قدرت به هم ریخته است  چرا که شهید سلیمانی قدرت بین المللی امریکا و بالانس قدرت دنیا را به هم ریخته بود.

 

وی در پایان اظهار کرد: کشوری که در خاورمیانه با نام ایران حرف اول را می زند تمام قدرت های دنیا را در سوریه به هم ریخته بود و لذا راهی جز شهادت این بزرگوار سردار سلیمانی را انتخاب نکرده بودند.