پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:44 - 1399/10/12
امام جمعه روانسر:

سردار سلیمانی ؛قهرمان شکست قدرت استکبار است

امام جمعه روانسر گفت: سردار شهید سلیمانی هم قهرمان ملت ایران و ملت اسلامی بود و هم قهرمان شکست قدرت استکبار است.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه شهرستان روانسر در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تسلیت سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: امروز مصادف با سالگرد شهادت سردار عزیز ما مجاهد و مدافع آب و خاک مرز و بوم اسلامی و مردم مسلمان در تمام جهان اسلام ؛ سردار حاج قاسم سلیمانی هستیم که لازم است امروز تمام مسلمانان در جهان تسلیت عرض کنند و این روز را سالانه زنده کنند و در مجالس و مدارس؛ فرهنگ ایثار و مجاهدت این شخصیت را زنده و تبیین کنند تا راه پر افتخار این شهید پایدار بماند.

 

ماموستا سید محمد محمدی افزود: بنده به عنوان امام جمعه شهرستان روانسر شهادت سردار را به محضر رهبر معظم انقلاب و سپس تمام مسلمانان ایران بالاخص اورامانات و سایر مسلمانان در اقصی نقاط جهان تسلیت عرض می کنم و یاد و خاطره آن شخصیت را که در راستای بصیرت و تقویت وحدت و در راستای دفاع از اسلام و تمامی مسلمانها و خاک اسلامی مقاومت کردند گرامی می داریم.

 

وی گفت: وقتی ما زندگی نامه این شخصیت بزرگوار را نگاه می کنیم می دانیم شخصیتی بوده که از همه نام و عنوان شهرت به دور بوده است و برای رضای خداوند و بدون بحث مذاهب و قومیت و تبعیضات از تمامی مسلمانان جهان دفاع کرده است.

 

امام جمعه روانسر ادامه داد: سردار شهید سلیمانی هم قهرمان ملت ایران و ملت اسلامی بود و هم قهرمان شکست قدرت استکبار است و حقیقتا بر ما است که بصیرت افزایی و وحدت آفرینی سردار سلیمانی را که مدرسه و مکتب آن شهید برای ما بر جای مانده است ؛ استفاده کنیم.

 

ماموستا سید محمد محمدی با بیان اینکه از صفات بارز  سردار سلیمانی این بود که به همسر خود وصیت می کند نام ایشان بر مزارش بدون هیچ نام و عنوانی و تنها با نام « سرباز» را حک کنند گفت: این انسان در افلاک بوده است و نه در املاک؛ اهل همت بود و نه اهل صحبت مردی باعمل بود و نه مردی با شعار؛ دارای مقام بود و نه با نام و عنوان مقام و سرباز ایران بود نه سربار ایران و به طور کلی باید گفت انسانی برای یار و یاور مردم در حل مشکلات بود.

 

وی گفت: سردار در هر جایی که مسلمانان از حلب؛ بغداد، دمشق، یا هولیر و اربیل در خاک کوردها لازم بوده است؛ مجاهدت، ایثار و مقاومت داشته است و نهایتا خون این شهید در راه اسلام و مسلمانان ریخته شد.

 

وی در پایان گفت: ان شاالله راه شهیدان ادامه دار و بر دوام باشد و ما نیز بتوانیم در مدرسه و مکتب سردار استفاده ؛ و به مردم انتقال دهیم.