پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:09 - 1399/09/06
حشمت کریمی:

هدف از اجرای طرح محله محور؛ تمرکز بر پیشگیری و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل است

رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت: هدف از اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی تمرکز بر پیشگیری و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل است.

به گزارشهزار ماسوله،  رئیس مرکزبهداشت شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار ما از اجرای طرح مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بسیج مستضعفان به نام طرح "شهید قاسم سلیمانی" خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح تمرکز بر پیشگیری و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل است.

 

حشمت کریمی افزود: در این طرح مدیریت و ‌کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» عملیاتی می شود و مرکز بهداشت پاوه نیر به عنوان یکی از مجریان این برنامه همکاری و حضور فعال دارد.

 

وی بر استفاده از ظرفیت نیروی های داوطلب ( بسیجیان، امدادگران هلال احمر کادر درمان، پزشکان، پرستاران) جهت حضور و مشارکت حداکثری در این طرح تاکید کرد و افزود: سازماندهی کمیته های عملیاتی و تیم های اجرایی بر اساس سه محور اصلی مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار بخش های مختلف قرار دارد.

 

وی با اشاره به انجام تست های گسترده، هدفمند و هوشمند در مناطق تعیین شده، خاطر نشان کرد: شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است.

 

رئیس مرکز بهداشت پاوه همچنین اظهارداشت: این طرح تکمیل کننده دیگر برنامه ها بوده و به صورت محله و خانواده محور در دستور کار قرار گرفته است.

 

کریمی مراقبت، حمایت و نظارت را سه رکن اساسی طرح "شهید قاسم سلیمانی"برشمرد و گفت: آموزش مراقبت در منزل، اطلاع رسانی، بیماریابی، توزیع بسته های معیشتی، تامین بخشی از تجهیزات حفاظتی از دیگر فعالیت های این طرح است.

 

وی با بیان اینکه ارجاع بیماران قرنطینه خانگی در صورت نیاز به نقاهتگاه در این طرح پیش بینی شده است، افزود: در صورت نیاز بیمار به خدمات بستری به بیمارستان اعزام خواهند شد.

 

حشمت کریمی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با انجام مجموع این فعالیت ها شاهد بهبود اوضاع  از لحاظ ابتلا، بستری و فوت شدگان در این شهرستان باشیم.