پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:13 - 1399/09/05
فرمانده سپاه ناحیه پاوه خبر داد:

حضور و حمایت تیم های بسیجی در محله های شهر در مبارزه با کرونا

سرهنگ سلطان قلی گفت: ما در قالب تیم های بسیجی در محله های شهر جهت کمک و شناسایی موارد جدید و یا لزوم رعایت قرنطینه افراد و حمایت آنها حضور خواهیم داشت.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده سپاه ناحیه پاوه در جلسه هماهنگی طرح شهید حاج سلیمانی که با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان در سالن جلسات ناحیه برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: با اجرای این طرح و حضور بسیجیان به صورت محله محور ان شاالله اگر برای افرادی که مبتلا به بیماری شده باشند بتوانیم در قرنطینه آنها کمک یار آن افراد باشیم و همچنین مانع شیوع این بیماری حتی برای ده نفر باشیم، تکلیف خودمان را در جلوگیری از شیوع بیماری به خوبی انجام داده ایم.

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: مراقبت و حمایت و تا حدی نظارت کار اصلی ما در اجرای این طرح خواهد بود و در کارهای تخصصی شبکه بهداشت ورود نخواهیم کرد.

 

وی گفت: امروز همه برنامه ها و شغل ها و امورات زندگی تحت تاثیر این ویروس هستند که ان شاالله با کمک همدیگر در اجرای این طرح مانع شیوع این بیماری باشیم.

 

وی ادامه داد: بمناسبت هفته بسیج نیز بسیته های معیشتی در نظر گرفته شده است که بخشی از آنها هم در بین خانواده های کرونایی توزیع می شود.

 

سرهنگ سلطان قلی گفت: هرکسی که به این بیماری مبتلا شود در درجه اول به خود مراقبتی و در مراحل بعدی به کسب مطالب آموزشی جهت مبارزه با آن نیار دارد و ما نیز در قالب تیم های بسیجی در محله های شهر جهت کمک و شناسایی موارد جدید و یا لزوم رعایت قرنطینه افراد و حمایت آنها حضور خواهیم داشت.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: ورود و حضور بسیج به مشکلات جامعه به دهه های گذشته بر می گردد، در زمان فلج اطفال خانوارهایی را که به نوعی داغدار می شدند با وجود آنکه با کشف واکسن بیماری تا حد زیادی کنترل شد اما برای ریشه کنی این بیماری در سطح اجتماع نیاز به همت بزرگی داشت که وزارت بهداشت به تنهایی نمی توانست عمل کند.

 

حشمت کریمی افزود: با همت بسیج توانستیم که این بیماری فلج اطفال را به عنوان اولین کشورها در خاورمیانه ریشه کن کنیم .

 

وی گفت: امروز نیز طرح کرونا را می توانیم به دو قسمت قبل از سخنان مقام معظم رهبری و پس از سخنان رهبر معظم انقلاب تقسیم کنیم که قبل از سخنان ایشان، وزارت بهداشت به تنهایی در برابر کرونا مبارزه می کرد و اقداماتی را انجام می داد اما بقیه نهادها عملا همکاری نمی کردند تا با فرمان جهادی معظم له قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا را تشکیل دادند.

 

وی ادامه داد: هم اکنون در راس این ارگان ها بسیج بدون هیچ گونه چشم داشتی وارد عملیات شده است.

 

کریمی اضافه کرد: هدف این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است.

 

رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت: انتظار این است که تا آخر آذر ماه به صورت ملموس نتیجه این عملیات را با هدف نهایی کاهش بستری حداقل به میزان 30 درصد در یک ماه و 50 درصد در سه ماه ؛ ببینیم.

 

وی خاطر نشان کرد: چندین مورد در شهرستان، مرگ ناشی از بیماری کرونا را داشته ایم که اصلا به بیمارستان مراجعه نکرده و ما نیز پس از مرگ با انجام تست PCR متوجه ابتلای آن فرد به کرونا شده ایم چه بسا اگر زودتر به بیمارستان مراجعه می کرد از تشدید بیماری جلوگیری به عمل می آمد.

 

کریمی گفت: شناسایی زود هنگام افراد مبتلا به بیماری و قرنطینه خانگی بیماران در این طرح مورد توجه جدی قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس یکی از عوامل اصلی شیوع این بیماری در بین خانواده ها بود اظهار داشت: دانش آموزان مبتلا به بیماری دارای علائم خفیفی هستند و با انتقال کرونا به اعضای خانوار، عاملی در شیوع بیماری بودند و چه بسا خانواده ها هم فکر می کردند که از ناحیه های دیگری مبتلا به بیماری شده اند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه نیز در سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج و تقدیر و تشکر از شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: در بحث طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی، حدود یک ماه آینده به سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی نزدیک می شویم و جا دارد یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را گرامی بداریم.

 

حاج اقا جعفری با اشاره به موضوع ناآرامی های امریکا در بحث انتخابات گفت: اکنون حدود سه هفته از برگزاری انتخابات می گذرد و آنهایی که به تعبیر خود، مدعیان حقوق بشر بودند در بحث فتنه ۸۸ بر انتخابات ما خرده گرفتند اما اکنون مشاهده می کنیم که چه نا امنی هایی در کل امریکا در بحث انتخابات از جانب ترامپ و حامیانش به وقوع می پیوندد .

 

وی افزود: همان بهانه فتنه ۸۸ را که برای ایران در نظر گرفتند امروز با نپذیرفتن نتیجه انتخابات از جانب رئیس جمهور فعلی، همان بهانه ها بر خودشان حاکم شده است.

 

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند که با پشتکار و عزم راسخ می توانیم بر مشکلات فایق بیایم.

 

وی گفت: امریکا امروز خود را مدعی علم پزشکی می داند اما می بینیم که در گِل کرونا مانده است و بیشترین آمار هم طبق رسانه ها مربوط به آمریکا است.

 

وی تصریح کرد: امروز در هفته بسیج هستیم و نباید از فرهنک بسیجی زمان جنگ با خصلت های، با ایمان بودن، ایثار، محبت و اعتقاد به حکومت اسلامی فاصله بگیریم و رهبر معظم انقلاب هم این موارد را شاخصه های بسیج عنوان می کند و نیاز است این موارد را امروز هم به خود و مدیران تعمیم دهیم.

 

وی با اشاره به طرح محه محور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح، طرح خوب و خوشحال کننده و گره گشایی است و این از تدابیر رهبر انقلاب است که سپاه پیش قدم شد و با وزارت بهداشت تفاهم نامه ای را برای مبارزه با بیماری کرونا ایجاد کردند .

 

حاج آقا جعفری افزود: وزیر بهداشت همواره به حمایتهای رهبر انقلاب در طرح مبارزه با بیماری اشاره کرده اند که اگر این حمایتها نمی بود در مبارزه با کرونا لنگ می شدیم و این از برکت ولایت است. و اگر می دانستیم که ولایت چه برکتی دارد این مشکلات فقر و گرانی در جامعه را نخواهیم داشت و یکی از مشکلات ما این است که از ولایت فاصله گرفتیم.

 

وی در پایان گفت: اجرای خوب این طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی منوط به اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب با عزم راسخ و پشتکار خواهد بود.