پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:05 - 1399/09/03
حشمت کریمی :

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در پاوه ۱۲۳۸ نفر و مرگ و میر ۵۰ نفر است

رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت: تا به اکنون ۱۲۳۸ نفر در شهرستان به کرونا مبتلا شده اند و با ثبت یک فوت دیگر بر اثر کرونا آمار مرگ و میر نیز به ۵۰ نفر رسیده است.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه در جلسه هماهنگی کمیته اطلاع رسانی طرح محله محور شهید سلیمانی در سخنانی با اشاره به روند شیوع کرونا در شهرستان پاوه در طول مدت ۹ ماه گذشته اظهار داشت: برای وضعیت کرونا شهرستان ها را به سه دسته زرد نارنجی و قرمز با توجه به تعداد بستری های روزانه تقسیم کردند.

 

حشمت کریمی افزود: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان به ازای هر ۴ نفر بستری وضعیت زرد و ۶ نفر وضعیت نارنجی و ۱۰ نفر به بالا وضعیت قرمز اعلام می شود.

 

وی گفت: براساس شرایط حاکم بر شهرستان وضعیت کرونا در دو هفته گذشته در پاوه رنگ قرمز اعلام شد و با تعطیلی دو هفته ای به وضعیت نارنجی بازگشت و خوشبختانه به نسبت هفته های قبل تعداد موارد بستری کاهش پیدا کرده است و جای خوشحالی دارد که نتیجه تعطیلات ،روند شیوع بیماری با شیب نزولی بود.

 

وی ادامه داد: در این مدت تعداد زیادی از خانوارهای شهر که آمار آن قابل دسترس نیست مبتلا به کرونا شده اند و با این وجود بسیاری از مردم هم ایمنی پیدا خواهند کرد و در هفته های آتی این آمار ان شاالله کاهش پیدا خواهد کرد.

 

کریمی خاطر نشان کرد: برای کبارزه با این بیماری در سطح کشور طرح جدیدی را به اسم طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد کرده اند که با حضور بسیجیان و برخی ادارات در محلات شهر اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: متاسفانه اکثر مبتلایانی که باعث مرگ و میر می شدند با تاخیر به بیمارستان مراجعه می کردند که اگر کسی علایم بیماری را داشته باشد  در همان ابتدا با مراجعه به بیمارستان و تمهیدلات لازم تا حدی می توان از شدید شدن بیماری جلوگیری کرد.

 

کریمی اضافه کرد: چندین مورد در شهرستان، مرگ ناشی از بیماری کرونا را داشته ایم که اصلا به بیمارستان مراجعه نکرده و ما نیز پس از مرگ با انجام تست PCR متوجه ابتلای آن فرد به کرونا شده ایم چه بسا اگر زودتر به بیمارستان مراجعه می کرد از تشدید بیماری جلوگیری به عمل می آمد.

 

وی اظهار داشت: اگر اکنون هم آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان پاوه بالا می باشد بدین صورت است که اگر کسی در شهرستان در منزل فوت می کرد حتما اقدام به نمونه گیری آن فرد می شد حتی چندین مورد که مشکوک به بیماری بوده اند به صورت بهداشتی کفن و دفن شده اند.

 

رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت: از هیئت امنای قبرستان هم نهایت تقدیر و تشکر را در همراهی با شبکه بهداشت و درمان را داریم.

 

حشمت کریمی تصریح کرد: هدف اصلی این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهرهگیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است و همچنین قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال حداقل به میزان 80 % در یک ماه است.

 

وی ادامه داد: هدف نهایی این طرح باید کاهش بستری حداقل به میزان 30 درصد در یک ماه و 50 درصد در سه ماه ؛ کاهش مرگ حداقل به میزان 10 درصد در یک ماه و 40 درصد در سه ماه و پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر به میزان 50 درصد در یک ماه و 90 درصد در سه ماه است.

 

کریمی با اشاره به راهبردهای طرح نیز گفت: فرهنگ سازی ماندن در خانه ؛ آموزش فاصله گذاری اجتماعی؛ فرهنگ سازی برای بهره گیری از خدمات سلامت محله محور؛ آموزش و اطلاع رسانی برای مراجعه و حضور در مکان های مختلف بیرون از خانه؛ آموزش سبک زندگی در دوران کرونا و اطلاع رسانی فعالیت ها و مکان های استقرار مراکز منتخب از راهبردهای طرح است.

 

وی افزود: با توجه به آنکه قبلا هزینه انجام تست پی سی آر به مبلغ ۲۳۰ هزار تومان بود بسیاری از مردم از انجام تست خودداری می کردند چه بسا تست آنها هم مثبت بوده باشد اما اکنون انجام این تست به صورت رایگان و پس از نیم ساعت جواب آزمایش به اطلاع فرد خواهد رسید.

 

کریمی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان گفت: تا به اکنون ۱۲۳۸ نفر در شهرستان به کرونا مبتلا شده اند و با ثبت یک فوت دیگر بر اثر کرونا آمار مرگ و میر نیز به ۵۰ نفر رسیده است.

 

وی گفت: جلسه امروز نیز جلسه هماهنگی کمیته آموزش همگانی شامل شبکه بهداشت، روابط عمومی ،پایگاه بسیج ،شهرداری، هلال احمر ،صدا و سیما و رسانه های عمومی است.