پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله08:39 - 1399/08/26

شهرکی در محاصره مصالح ساختمانی و سکوت شورای شهر

بی تدبیری مسئولان ، شهرک بسیج پاوه را در محاصره خاک و سنگ و مصالح ساختمانی قرار داده و عبور و مرور وسایل نقلیه به این شهرک تقریبا غیرممکن شده است.

به گزارشهزار ماسوله، چند سالی می‌شود که کاربری زمین های نرسیده به ترمینال نوسود پاوه به عنوان مسکونی تغییر کرده اند و خانه های بنا شده در این منطقه حالا به شهرکی در دل این منطقه تبدیل شده اند که ساکنانش با مشکلات ریز و درشت بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

 

بی تدبیری مسئولان ، شهرک بسیج پاوه را در محاصره خاک و سنگ و مصالح ساختمانی قرار داده و عبور و مرور وسایل نقلیه به این شهرک تقریبا غیرممکن شده است.

 

قطعه بندی اشتباه در این منطقه موجب شده که ورودی شهرک بسیج پاوه امروز مسدود شود.

 

امروز نزدیک به ۸ الی ۹ ماه است که این ورودی با تخلیه خاک و شن از جانب برخی افراد بسته شده و شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در حل مشکلات عمومی شهر، هیچ اقدامی تاکنون برای رفع انسداد این ورودی انجام نداده اند.

 

مردم و ساکنین این شهرک دچار مشکلات عبور و مرور شده اند و گویا تدبیر و امیدی از جانب مسئولین برای حل این مشکل نیست.

 

گرچه بی تدبیری های مسئولین وقت شهرداری و شورا باعث به وجود آمدن چنین مشکلی برای ساکنین این شهرک در پی واگذاری معبر ورودی اصلی در خیابان نوسود ،پایین تر از سه راهی شیخ عبدالله به وجود آمده است، اما جای سوال است که مسئولان امروز خصوصا شورای شهر چرا به این موضوع و معضل بی توجه هستند.

 

یکی از ساکنین این محله به هزارماسوله گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون به علت انسداد خیابان اصلی ورودی این شهرک، دچار مشکلات عبور و مرور گردیده و ما که در جنوب شرقی شهرک و در نزدیکی جاده اصلی به نوسود سکونت داریم امکان تردد از مسیر جاده ملا مقصود برایمان سخت و مشکل است .

 

حمیدی افزود: هم اکنون خودروهای خود را در جاده اصلی به سمت نوسود پارک می کنیم و با پای پیاده مسیر باقی مانده را تا منزل طی می کنیم.

 

وی گفت: با وجود پیگیری های اهالی از طریق فرمانداری و شهرداری متاسفانه هیچ گونه اقدامی در راستای بازگشایی مسیر تاکنون صورت نگرفته و موجبات نارضایتی ساکنین محله را در پی داشته است.

 

شهردار پاوه نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: در نقشه شهرداری این مکان به عنوان معبر پیش بینی شده است، اما زمانی به عنوان معبر اصلی خواهد بود که صاحب ملک اقدام به تفکیک زمین های خود کند که در آن صورت معبر به صورت رسمی ایجاد خواهد شد.

 

مهندس آذری افزود: هم اکنون راه ورودی به این شهرک از طرف جاده ملا مقصود و دانشگاه پیام نور امکان پذیر است اما قطعا ، ارتباط از خصوصا برای منازل پایینتر شهرک، از سمت جاده نوسود نزدیکتر خواهد بود.

 

وی گفت: ارتباط این شهرک هم اکنون قطع نیست اما راه ارتباطی این منازل دور و سخت شده است.

 

وی با بیان اینکه معبر اصلی و پیش بینی شده برای این شهرک پایین تر از سه راهی شهرک ظفر یا سه راهی شیخ عبدالله در یک دهه گذشته تعیین  شده بود، ادامه داد: معبر پیش بینی شده در آن زمان ، متاسفانه به زمین مسکونی تغییر کاربری داده شده است و هم اکنون معبر ورودی این شهرک تحت تملک افراد شخصی بوده و تا زمانی که اقدام به تفکیک زمین و یا ورودی کنونی آن نشود، معبر ایجاد نخواهد شد.

 

مهندس اذری ادامه داد: در چندین دهه گذشته که این زمین ها به عنوان زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است در جوار معبر کنونی شهرک یک جوی آب به عنوان زمین عمومی وجود داشته است که با استعلام از امور آب حدود و حریم این جوی به مقدار سه متر مشخص گردید.

 

شهردار پاوه افزود: پس از آن از این حدود مشخص شده به متراژ سه متر  ورودی شهرک را انتخاب و به صورت موقت آن را بازگشایی کردیم که متاسانه پس از اقدام ما ، این مسیر مجدد مسدود شده است.

 

وی گفت: پس از آن این مطالبه را به دادستانی شهرستان پاوه ارائه داده ایم اما بدلیل کرونا و تعطیلی شهرستان همچنان این مشکل مرتفع نشده است.