پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:05 - 1399/08/20
رییس بیمارستان پاوه:

هر ساعت به 60 سیلندر اکسیژن جهت مصرف بیماران کرونایی در بیمارستان پاوه نیاز داریم/هم اکنون در بیمارستان پاوه بیش از 60 نفر بیمار کرونایی داریم

رییس بیمارستان قدس پاوه در جلسه ی ستاد استانی کرونا (شرکت ستادهای شهرستانی از طریق ویدیو کنفرانس ) گفت:در هر ساعت به 60 سیلندر اکسیژن جهت مصرف بیماران کرونایی در بیمارستان پاوه نیاز داریم.

به گزارشهزار ماسوله، دکتر حارث رضایی گفت: بزرگترین هدف مجموعه  وزارت بهداشت کم نمودن سرعت ابتلا به بیماری کووید 19 است .

 

وی افزود: ما در بیمارستان پاوه در هر ساعت به بیش از 60 سیلندر اکسیژن نیازمند هستیم .

 

وی گفت: بیمارستان پاوه ظرفیت پذیرش بیش از 120 بیمار را نیز دارد اما امکانات لازم برای پشتیبانی استاندارد از بیماران کرونایی به ویژه  در بخش اکسیژن  را نداریم .

 

وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان در هر دقیقه 320 لیتر اکسیژن تولید می کند این در حالی است هر بیمار در دقیقه به بیش از 10 لیتر اکسیژن نیاز دارد .

 

رضایی اضافه کرد: هم اکنون در بیمارستان پاوه بیش از 60 نفر بیمار کرونایی داریم این در حالی است که تعداد ترخیصی ها بسیار کمتر از تعداد بیماران جدید در روز است .

 

رییس بیمارستان پاوه گفت: طبق برآوردی که انجام داده ایم شهروندان پاوه و بالطبع سایر شهرها و روستاهای شهرستان نیز کمتر از 35 در صد از ماسک استفاده کرده و پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند .

 

وی افزود: تعداد کادر درمانی بیمارستان بسیار معدود و به دلیل فعالیت مداوم خسته و مستاصل هستند و درحالی که بسیاری از اقشار در دوران شیوع کرونا تعطیل بوده اند آنها شدیداً در حال فعالیت بوده و هستند هم چنین امکانات بیمارستان پاوه  محدود است لذا بهترین کار طبق روال مقابله با همه ی حوادث،  پیشگیری است مردم پاوه باید باور کنند که کرونا از سطح به عمق رفته یعنی از مراکز عمومی به داخل منازل نفوذ کرده و متاسفانه تلفات روزانه ی پاوه در حال افزایش است .

 

وی تصریح کرد: از شهروندان شهرستان پاوه می خواهیم که برای حفظ جان خود و خانواده پروتکلهای بهداشتی را از همین امروز با شدت و حدت رعایت نمایند و از تشکیل جلسه های دورهمی به شدت پرهیز نمایند .

 

رضایی گفت: اگر پروتکلهای بهداشتی در پاوه از امروز رعایت نشوند ما در نزدیکیهای دی ماه با یک فاجعه روبه رو خواهیم شد و این یک موضوع جدی است که متاسفانه اگر این رعایتها انجام نپذیرند تجربه نمودن واقعی آن چندان دور نیست  .

 

وی در پایان گفت: از همه می خواهیم کسانی را که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند به رعایت این پروتکلها توصیه نمایند.