پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:33 - 1399/08/20
رییس اداره منابع طبیعی پاوه:

منابع طبیعی قطعا با متخلفین به عرصه های ملی برخود قانونی و مقتضی را انجام می دهد

ریییس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه گفت: همیاران طبیعت اطمینان داشته باشند اداره منابع طبیعی قطعا با متخلفین به عرصه های ملی برخود قانونی و مقتضی را انجام خواهد داد.

به گزارشهزار ماسوله، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: منابع طبیعی بعنوان یک ثروت خدادادی که فقط به نسل حاضر تعلق نداشته، بلکه میراثی است تا برای آیندگان هم باقی بماند.

 

سامان وسیمی افزود: جنگلهای طبیعی در تولید اکسیژن، کاهش آلودگی هوا ، جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیلابهای مخرب و همچنین تغذیه سفره های زیر زمینی نقش بسیار زیادی دارند و ضرورت وجود این منابع ادامه حیات در هر نقطه از این کره خاکی را مشخص میکنند.

 

وی گفت: در حال حاضر با افزایش و رشد جمعیت و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و البته زیاده خواهی انسانها نسبت به طبیعت متاسفانه سرعت تخریب منابع طبیعی در زمانی کمتر و با سرعتی بیشتر صورت میگیرد. از این جهت لازم است دیدگاه انسانها در بهره برداری از منابع طبیعی تنها بعد مادی و اقتصادی نباشد بلکه ارزش اکولوژی طبیعت که به همگان هدیه میدهد به مراتب بیشتر از جنبه های دیگر است.

 

وسیمی اضافه کرد: جا دارد همه شهروندان با توجه به گستردگی و وسعت جنگل ها و مراتع  نسبت به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی بعنوان سرمایه ی ملی بی تفاوت نبوده و در هر ساعت از شبانه روز گزارشات قطع درختان جنگلی و تخریب و تصرف اراضی ملی را از طریق سامانه رایگان امداد جنگل و مرتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان را مطلع نمایند.

 

وی در پایان گفت: قطعا همکاری در این زمینه و همیار بودن با طبیعت نشانه سطح بالای فرهنگی شهروندان نسبت به حفظ طبیعت خواهد بود و همیاران طبیعت اطمینان داشته باشند اداره منابع طبیعی قطعا با متخلفین به عرصه های ملی برخود قانونی و مقتضی را انجام خواهد داد.