پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:20 - 1399/08/04
فرماندار پاوه:

کمتر از ۴۲ درصد مردم پاوه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

فرماندار پاوه گفت: برابر آمارهای میدانی کمتر از 42 درصد از مردم شهرستان پاوه پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند که این امر برای مردم شهرستان پاوه که مردمی فرهنگی هستند به هیچ عنوان زیبنده نیست .

به گزارشهزار ماسوله،فرماندار شهرستان پاوه در جلسه فوق العاده ستاد کرونای شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: انقلاب دانایی در مقابله کرونا باید توسط آحاد جامعه به وقوع بپیوندد اقدامات اجرایی انجام پذیرفته است .

 

ایده پور افزود: در همین دوران کرونا نیز بسیاری از کشورها به تقاضای کشورمان برای خرید محصولات بهداشتی مانند ماسک ، دستکش و مواد ضد عفونی کننده که در همان اوایل به دلیل تقاضای فزاینده کشور دچار کمبود شده بود پاسخ منفی دادند ولی دانشمندان و متخصصان ما به فوریت این نقایص را مانند دوران جنگ رفع نمودند و امروز ما در سطح جهانی متقاضی محصولات بهداشتی ایران ساخت داریم .

 

وی گفت: بستر سازی برای مقابله با این بیماری بدون درمان همبستگی ملی را می طلبد دامن زدن به اختلافات در این موضوع مهم به هیچ وجه کارساز نیست و هزینه ها را در تمامی ابعاد فقط افزایش می دهد .

 

وی ادامه داد: پرستاری که در خصوص چرایی عدم تعطیلی شهرستان پاوه از فرماندار انتقاد شدید می نماید در واقع از وضعیت نگران کننده ی شهرستان از حیث گسترش کرونا و فرسودگی و خستگی مفرط کادر درمانی به همین واسط اعتراض دارد و من به اعتراض ایشان احترام می گذارم .

 

وی گفت: اینجانب در طول مدت تصدی در فرمانداری 37 بارمورد توهین و هتاکی رسانه ها و اشخاص در رسانه ها قرار گرفته ام اما اینجانب این موارد را بعنوان انتقاد تفسیر نموده ام .

 

ایده پور اضافه کرد: سایر دوستانی که اعتراض و گاهی توهین می نمایند بیشترشان از روی عدم آگاهی چنین موضوعاتی را مطرح می نمایند .

 

وی گفت: فرماندار پاوه و یا هر شهرستان دیگری زمانی می تواند تصمیمات بزرگی مانند تعطیلی شهرستان را اتخاذ نماید که بحران یا حادثه مختص آن شهرستان باشد که باز آنهم باید هماهنگیهای لازم با استان و مرکز اتخاذ شود .

 

وی تصریح کرد: از فردای شیوع کرونا در کشور ستاد ملی کرونا تشکیل گردید که شامل متخصصان در امور مختلف به ویژه بهداشت و درمان است .

 

فرماندار پاوه اضافه کرد: مقام معظم رهبری (حفظهم الله )در همان اوان تشکیل ستاد ملی کرونا اعلام نمودند که تصمیمات ستاد ملی کرونا فصل الخطاب هستند و همه بدون استثنا باید مقید تصمیم گیری های ستاد کرونا باشند .

 

ایده پور خاطر نشان کرد: ستاد کرونای استان از وضعیت شهرستان ها آگاهی کامل داشته و برابر همین آگاهیها آمار ها را به ستاد ملی کرونا در مرکز ارائه نموده اند و ستاد ملی کرونا تصمیم به تعطیلی پنج شهرستان و اتخاذ محدودیت در سایر شهرستانها را نموده است در این تصمیم گیری علی رغم انتظار ستاد کرونای استان شهر کرمانشاه نیز جزو موارد تعطیلی  نبوده و در بخش ایجاد محدودیت ها قرار گرفته است .

 

وی افزود: همه ی ما باید تصمیمات ستاد ملی کرونا را به اجرا گذاریم و به آنها به دیده ی اعتماد نگاه کنیم اگر ستاد ملی کرونا برابر فاکتورها و آیتم های خود لازم بداند پاوه هم به مدت محدود تعطیل شود این تصمیم لازم الاجراست و در اجرای آن با قاطعیت اقدام خواهد شد .

 

فرماندار پاوه گفت: برابر آمارهای میدانی کمتر از 42 درصد از مردم شهرستان پاوه پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند که این امر برای مردم شهرستان پاوه که مردمی فرهنگی هستند به هیچ عنوان زیبنده نیست .

 

وی ادامه داد: تعداد قلیلی از شهروندان گستاخانه پروتکلها را رعایت نمی کنند برخی همچنان در مراسمات عروسی و سوگواری شرکت می کنند و برخی خیال می کنند بیماری به سراغ آنها و خانواده هایشان نمی رود که همه در اشتباه هستند .

 

ایده پور افزود: وظیفه ما اجراست و هر آنچه را که ستاد ملی کرونا و کادر درمانی بعنوان نیروی پاسخگو در برابر این بیماری به ما اعلان نمایند ما اجرا خواهیم کرد ما متخصص بهداشت و درمان نیستیم و در این حیطه هم وارد نمی شویم و قانون گذار هم چنین اجازه ایی به ما نداده است .

 

وی اضافه کرد: دنیا ثناگوی کادر درمانی است عده ایی قلیل که نه شناخت و نه تخصصی درمانی و بهداشتی دارند به متخصصین و کادر درمانی اعتراض دارند و می گویند شما نمی دانید ، و با این کار جای متخصص و غیر متخصص را می خواهند عوض نمایند این چه ادبیاتی است ؟

 

ایده پور گفت: برابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا سه روز دیگر دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان پاوه راه اندازی خواهد شد .

 


وی در پایان گفت: اینجانب و سایر مدیران در شهرستان تا ده روز آینده بصورت آماده باش در خدمت مردم خواهیم بود . توصیه ی ما رعایت پروتکلهای بهداشتی است . از فردا تا یک هفته ادارات از ساعت 8 تا 12 فعالیت  خواهند نمود .

 

ایده پور افزود: از فردا اکیپ هایی از ادارات و انتظامی برای اعمال درست و دقیق محدودیتها با هماهنگی آقای عبداله زاده تشکیل و آغاز به فعالیت می نمایند