پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:12 - 1399/07/14
هشدار جدی رئیس بیمارستان پاوه؛

ما از وضعیت قرمز به بحرانی رسیده ایم/اگر توجه نشود فاجعه نزدیک است!

دکتر حارس رضایی رئیس بیمارستان قدس پاوه با توجه به وضعیت قرمز شهرستان در بیماری کرونا در گفتگو با روابط عمومی شبکه آخرین وضعیت بیمارستان در مواجه با این اپیدمی را به صورت زیر تشریح نمود.

به گزارشهزار ماسوله، رییس بیمارستان قدس پاوه اظهار داشت: وضعیت شهرستان پاوه از نظر این بیماری قرمز است، قرمز بودن شاید در مفهوم نوشتاری صرفا یک رنگ باشد، اما در صحنه عمل می تواند معادل بحرانی بودن و در یک گام فراتر، فاجعه بار بودن باشد. اینکه ما از وضعیت قرمز به بحرانی رسیده ایم به سادگی از بحرانی نیز به فاجعه خواهیم رسید.

 

  فاصله بین تعاریف فوق الذکر تنها و تنها و تنها با آگاهی جمعی از مساله و لزوم مسئولیت پذیری یکایک اعضای جامعه در عمل به وظایف خود تعیین خواهد شد.

 

  از عموم مردم شریف خطه اورامانات و تمامی کسانی که به هر نحوی این مطلب را خواهند خواند انتظار دارم به مسئولیت خود در مهار این بیماری عمل کنند. این مسئولیت چنانکه همگی به آن واقفید چیزی نیست جز زدن ماسک در مکان های عمومی، شستن دست ها پس از تماس با سطوح آلوده و رعایت فاصله حداقل دو متری در تعاملات اجتماعی.

 

 بشریت در مقاطعی حساس موظف است که برای رهایی از یک معضل همگانی (پاندمی) به چهارچوبی مشخص پایبند باشد. جهان در لحظه  فعلی در یکی از آن مقاطع حساس خود قرار دارد. کشور عزیزمان ایران و شهرستان دوستداشتنی مان پاوه به عنوان گوشه ای از این مجموعه ی جهانی باید برای رهایی هرچه سریعتر از این وضعیت به آن وظیفه ی مهم خود عمل نماید.

 

  اورامان به فرهنگ والای مردمانش شناخته شده است. به پاس احترام به فرهنگ چندین هزار ساله این منطقه بر ماست که با رعایت نکات سه گانه فوق الذکر تا رهایی از این وضعیت و بازگشت اطمینان و نشاط برگ زرین دیگری را در تاریخ دیارمان ثبت نماییم.

 

همشهریان عزیزم ادبیات نکات فوق شاید پیچیده بوده و چندان هشدار دهنده نبوده باشد حال همان مطالب را به صورتی دیگر و به زبانی ساده تر تقدیم خواهم نمود.

 

بیمارستان قدس شهرستان پاوه جمعیتی بالغ بر 70000 نفر را تحت پوشش قرار می دهد. این بیمارستان در بهترین حالت خود 104 تخت فعال داشته و تعداد دستگاهای ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) موجود در بیمارستان نیز محدود می باشد، در همین لحظه که بنده این مطلب را خدمت شما تقدیم می کنم با قاطعیت اعلام می دارم که بیمارستان با ظرفیت %70 تا 80% خود در حال ارائه خدمت است. این بدین معنی است اگر یکایک شهروندان این دیار ویروس کرونا را جدی نگیریم در کمتر از یک ماه آینده و رخداد همزمان بیماری آنفلوآنزا و کووید 19 بیمارستان را از مرحله بحران به فاجعه خواهیم رساند.


با توجه به اینکه این مساله در مورد سایر بیمارستان های شهرستان های مجاور و مراکز استان (ها) هم اکنون در حال رخدادن بوده و وضعیت به سرعت به سبب عدم مسئولیت پذیری برخی از شهروندان رو به بدتر شدن است، می تواند موجبات پشیمانی جمعی را برای همه ما فراهم نماید.

 

در پایان یکبار دیگر عاجزانه از یکایک همشهریان عزیزم و تمامی کسانی که این مطلب را خواهند خواند تمنا می کنم، وضعیت موجود را تا زمان رسیدن به آرامش با تمام توان جدی گرفته و با رعایت سه اصل فوق الذکر، در گام اول خود و خانواده خود و نتیجتا شهر و شهرستان خود را یاری رسانند. ما تا رسیدن به یک بحران تمام عیار (فاجعه) تنها به اندکی لجاجت بیشتر برانجام حرکات اشتباه و عدم آموختن تجربه از خطاهای پیشین نیاز داریم. این ویروس هیچ فرقی بین پیر و جوان، زن و مرد، ثروتمند و فقیر، تحصیلکرده یا بی سواد قائل نیست.