پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:15 - 1399/07/03

ماموستا قادری: توقع ما این است، سفر ارزیاب سازمان یونسکو به منطقه ثمربخش باشد /ارزیاب یونسکو: نمود نیکی مردم در منطقه اورامانات

عصر امروز ارزیاب سازمان جهانی یونسکو با ماموستا قادری امام جمعه شهرستان پاوه دیدار کرد.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا قادری در دیدار ارزیاب سازمان یونسکو با وی ضمن خیر مقدم به مهمانان در خصوص اورامانات اظهار داشت: اورامان محل دین ، علم ، عرفان و ادب و اخلاق است و مردم ما هم سنی مذهب و شافعی مذهب هستند.

 

وی افزود: از نظر تقسیمات هم به سه قسمت اورامان کردستان، اورامان کرمانشاه و عراق تقسیم می شود و از مسیولین هردو استان تقدیر و تشکر می کنیم که پس سه سال به نتیجه برسد.


 
وی گفت: توقع ما از جنابعالی این است که سفر شما باید برای منطقه ثمر بخش باشد.

 

ارزیاب سازمان یوسنکو هم ضمن تشکر از ماموستا قادری اظهار داشت: مصر ، شافعی مذهب هستند و من نیز مرمت گر هستم و یکی از همکاران بنده هم در حال ساخت مقبره امام شافعی است.

 

وی افزود: اینجا جایی است که ارزش های آن خیلی غنی است و مردم هم مشارکت و حضور دارند.

 

وی گفت: ارتباط مردم اینجا با طبیعت همانند گذشته ادامه دارد و این اقدام و برخورد آنها با طبیعت ،با ارزش و تداوم راه گذشته است.

 

وی ادامه داد: صداقت اسلامی من از یک طرف، اما در کار حرفه ی خود وظیفه خود را به صورت صادقانه انجام می دهم، اما بعد از این هم برای خوشبختی مردم دعا می کنم.

 

وی در پایان گفت: تنها چیزی که اینجا پیدا کردم، نیکی مردم نمود خاصی دارد.

 

وی افزود: معماری منطقه بازتاب دهنده فرهنگ منطقه است و خیلی واضح است معماری این جامعه با طبیعت فرهنگ عنی آنها را نشان می دهد.