پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:42 - 1399/06/27
فرماندار پاوه:

بیشتر آمار ابتلای کرونای شهرستان از حضور گردشگران و مسافرین است

فرماندار پاوه گفت: شهرستان پاوه مرکز شیوع نیست و متاسفانه بیشتر آمار ابتلا مربوط به حضور گردشگران و مسافرین می باشد .

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه در جلسه ستاد کرونای پاوه پس از ارائه ی گزارش  مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان از وضعیت موجود شیوع کرونا در شهرستان در سخنانی اظهار داشت: جانباختن دو تن از مدافعان سلامت دکتر آراس رسولی استاد دانشگاه و سرپرست دانشگاه آزاد روانسر و پیام رحمانی پرستار بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) را به خانواده ی این جانباختگان و جامعه ی پزشکی تسلیت می گویم .


ایده پور افزود: شهرستان پاوه مرکز شیوع نیست و متاسفانه بیشتر آمار ابتلا مربوط به حضور گردشگران و مسافرین می باشد .

 

وی گفت: اکیپ های بازرسی از اماکن اقامتی و تفریحی در اسرع وقت وارد عمل شده با متخلفین برخورد جدی نمایند تمامی ادارات و نهادها از جمله نیروهای نظامی ، انتظامی ، امنیتی و دادستانی پاوه آماده ی همکاری لازم می باشند .

 

ایده پور ادامه داد: متاسفانه در ایران همه رعایت مقررات و پروتکلها را جدی نمی گیرند از جمله بنده که این امر بسیار نگران کننده می باشد .

 

وی افزود: ما کم کم در حال اخذ و کسب فرهنگ مقابله با این بیماری همه گیر و ناشناخته هستیم اگر چنان فعالیت نماییم که جامعه ی رعایت کننده پروتکلهای بهداشتی را از سی درصد کنونی به هفتاد درصد در پاییز امسال برسانیم می توان گفت که کم کم پرونده ی کرونا بدون استفاده از واکسن در کشورمان بسته خواهد شد .

 

فرماندار پاوه خاطر نشان کرد: از فردا تمامی اقامتگاههای مجوز دار و بی مجوز بازدید و مسافرین را سریعاً برای رفتن به محل زندگی خود راهنمایی نمایید .

 

وی افزود: هر مدرسه ایی که بوی از کرونا داشته باشد همین الان می گویم آن مدرسه را بر اساس پروتکلهای بهداشتی تا مدت تعیین شده تعطیل نمایید .

 

وی گفت: از فردا تمامی خانه هایی که  مجوز سرویس به مسافرین را ندارند باید سرویس دهی غیر قانونی خود را تعطیل نموده مدیران دستگاههای اجرایی به ویژه سازمان گردشگری با همراهی نیروی انتظامی متخلفین را شناسایی و سریعاً به دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان معرفی نمایند .

 

ایده پور تصریح کرد: خانه های مجوز دار توسط میراث فرهنگی کنترل شده و به آنها توصیه شود تا مدتی که  به آنها اعلام می گردد از پذیرش مسافرین جداً خودداری نمایند.

 

وی در پایان گفت: شهروندان لازم است با توجه به اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در شهرستان پاوه پروتکلهای بهداشتی را رعایت نموده حتی الامکان از تردد های غیر ضروری جداً خودداری نمایند .

 

وی افزود: رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی بازی با جان خود و دیگران است لذا بر همه ی شهروندان است فرهنگ رعایت مقررات بهداشتی را به دیگران یاد آور شوند