پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:53 - 1399/06/22

آیا بهانه‌تراشی در شرکت‌های بیمه‌ جهتِ پرداخت نکردنِ خسارت, واقعیت دارد؟!

سروش ابراهیمی کارشناس بیمه در شهرستان پاوه به این سوال پاسخ می دهد.

به گزارشهزار ماسوله، وی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: شرکت‌هایِ بیمه‌ای گاهی اوقات از روزنه‌یِ سوزن رد می‌شوند، اما در مواقعی دیگر از دروازه هم رد نمی‌شوند! علتش این است که یک نماینده‌یِ بیمه به علت دانش و تجربه‌یِ فراوان بیمه‌نامه‌ای کامل صادر کرده و نماینده‌ای دیگر به علتِ سطحِ پایینِ معلومات و عدمِ اطلاعِ بیمه‌گذار که ایشان هم اطلاعاتِ بیمه‌ایِ پایینی داشته، بیمه‌نامه‌ای ناقص صادر می‌کند و بنابراین در هنگامِ پرداختِ خسارت، زمانی که کارشناسِ خسارت با بیمه‌نامه‌ای ناقص مواجه می‌گردد، بالطبع نمی‌تواند خسارت را به‌صورتِ کامل پرداخت نماید،

 

وی افزود: این امر باعثِ بدبینیِ شخصِ زیان‌دیده و تبلیغِ سوءِ ایشان علیهِ صنعتِ بیمه و شرکت‌هایِ بیمه میگردد، نگارنده استدعا دارد در انتخابِ نماینده‌یِ فروش دقتِ فراوانی به‌خرج دهید و از تجاربِ ایشان استفاده نمائید و مشاوره‌هایِ ایشان را در هنگامِ خریدِ بیمه‌نامه بپذیرید، شاید هنگامِ خرید هزینه‌‌یِ بیشتری پرداخت نمائید اما شما بیمه‌نامه‌ای کامل خریداری کرده‌اید. البته همه‌یِ سازمان‌ها در کشور ، کم یا زیاد دچارِ بوروکراسی هستند و شرکت‌هایِ بیمه نیز از این داستان مستثنا نیستند.


سروش ابراهیمی/ کارشناسِ بیمه