پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله08:26 - 1399/06/22

نودشه همچنان کم آب/ پروژه ۶ میلیاردی که در ابتدا با شکست مواجه شد

موضوع قابل تامل اینکه این پروژه بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه را در بر داشته است که با نبود نظارت و پیگیری های مستمر انتقال اب چشمه بل به نودشه به دلیل سرقت برخی تجهیزات سایتها ، انسداد جاده ی این مسیر در محل میویه به دلیل ریزش کوه و نبود متولی جهت بازگشایی جاده فوق این مهم تحقق نیافته است و در ابتدا با شکست مواجه شد.

به گزارشهزار ماسوله، با پشت سر نهادن فصل تابستان و بارش کم باران در بهار سال جاری نسبت به سال قبل اکنون شاهد هستیم که آب های زیر زمینی و چشمه ها در شهر نودشه تقلیل یافته به طوری که این شهر با قطعی های مکرر بدلیل کمبود اب مواجه است.

 

بنا به اخبار واصله مشکل قطعی آب در شهر نودشه، مربوط به کم شدن آب استحصالی چشمه ی (( سه رچه مه )) است که متاسفانه آب سفره ی زیر زمینی سرچشمه چنان تقلیل یافته که کفاف مصرف شهروندان را نمی دهد.

 

شهر مرزی نودشه یکی از شهرهایی بود که در طول سالیان گذشته در زمینه تامین آب مشکل داشته است که در سال ۹۱ گزینه انتقال آب چشمه بل توسط مسیولین وقت مصوب می شود و انتقال این آب که یکی از نادرترین آب‌های دنیاست با مشکلات فراوانی از مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور و دره‌های عمیق و با ارتفاع هزار متر انجام شد.

 

موضوع قابل تامل اینکه این پروژه بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه را در بر داشته است که با نبود نظارت و پیگیری های مستمر انتقال اب چشمه بل به نودشه به دلیل سرقت برخی تجهیزات سایتها ، انسداد جاده ی این مسیر در محل میویه به دلیل ریزش کوه و نبود متولی جهت بازگشایی جاده فوق این مهم تحقق نیافته است و در ابتدا با شکست مواجه شد.

 

بیش از 7 میلیارد تومان آن زمان که شاید اگر با تورم کنونی احتساب گردد سر به هفتاد میلیارد تومان بکشد اکنون هرز می رود و مشکل شهر که رفع کمبود آب در دوره ی خشکسالی است نیز همچنان پا برجاست .

 

رییس شورای شهر نودشه در این باره به خبرنگار ما گفت: اکنون در حال پیگیری حل مشکل کم آبی شهر نودشه هستیم که ان شاالله هرچه زودتر به نتیجه برسیم.

 

کرد بهمن افزود: در این راستا از مسیولان شهرستان و استان و وزارت نیرو خواستار تسریع راه اندازی مجدد سیستم پمپاژ انتقال آب چشمه بل به شهر مرزی نودشه و تیغه زنی جاده دسترسی و همچنین تخصیص نیرویی بمنظور حفاظت از تاسیسات بکارگرفته شده ایم.

 

وی گفت: ان شاالله جهت رفع این نقیصه ی مهم ، در اینده ای نزدیک کمبوداب شرب شهر نودشه مرتفع خواهد شد.