پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:55 - 1399/06/19

آغاز برداشت گردو از باغات پاوه /پیش بینی برداشت ۱۳۰۰ تن گردو در این شهرستان

رییس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه در گفنگویی با خبرتگار ما از آغاز برداشت گردو از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، هر ساله در نيمه اول شهريور ماه ، باغداران سطح شهرستان پاوه در كنار ديگر محصولات باغي خود چون انگور و انجير به برداشت گردو از سطح باغات خود اقدام مي كنند كه بنا به شرايط پستي و بلندي اين منطقه، برداشت اين محصول از نیمه های شهريور تا نيمه نیمه مهر ماه نيز به طول مي انجامد.

 

رییس جهاد كشاورزي شهرستان پاوه در اين باره در گفتگويي با خبرنگار ما،سطح باغات گردوی شهرستان پاوه را ۱۴۳۲ هکتار عنوان کرد و افزود: ۱۳۰۷ هکتار از باغات این شهرستان بارور هستند و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

 

مهندس صفیعی با بیان اینکه بیشترین باغات شهرستان پاوه باغ گردو است، پیش‌بینی کرد: امسال بالغ بر ۱۳۰۰ تن گردو در این شهرستان تولید شود.

 

وي با بيان اينكه میزان برداشت و توليد اين محصول در سالیان گذشته بیشتر از مقدار پیش بینی شده امسال بوده است گفت: با توجه به سرما زدگی از اول بهار و بارش تگرگ پیش بینی می شود میزان تولید نسبت به سال گذشته یک تن در هکتار برداشت شود در حالی که در سالیان گذشته ۱.۲ دهم در هکتار برداشت شده است.

 

صفیعی در پايان گفت: برداشت گردو در این شهرستانبا توجه به شرايط پستي و بلندي اين منطقه، از نیمه های شهريور تا نيمه اول مهر ماه نيز به طول مي انجامد که این محصول بدلیل کیفیت مطلوب و ارگانیک بودن آن به استان های همجوار و. کشور همسایه نیز ارسال می شود.