پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:45 - 1399/06/15

تردد هواپیماهای اسراییل بر روی خاک حجاز عملی نمودن دشمنی با ایران است /دشمنان مانع اهتزاز پرچم اسلام هستند

ماموستا قادری گفت: از طرف دیگر حدود ۷ دهه است هواپیماهای اسرائیل اجازه نداشته‌اند بر روی خاک حجاز پرواز نمایند؛ هفتۀ گذشته هواپیماهای اسرائیل مجوز یافتند از کنار حرمین شریفین و قبر رسول‌الله (ص) پرواز کنند و به امارات بروند تا آنجا خیمه زده و در کنار جمهوری اسلامی دشمنی خود را عملی کنند.

به گزارشهزار ماسوله،امام جمعه پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت:قلب ما مانند یک لیوان شیشه‌ای پاک است؛ خداوند آن را به نور ایمان مزین فرموده است؛ اما خودمان انواع چیزها ر ا در آن راه داده‌ایم و مشکل ما همین است. قلبی داریم و خدایی داریم ده‌ها معبود و اباطیل در قلب خود جای داده‌ایم.

 

ماموستا ملا قادر قادری گفت: عزیزان من مقداری توجه فرمایید؛دنیای اسلام از ۵۷ کشور تشکیل شده است؛ جمعیت مسلمانان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر است ولی امروزه در اثر اختلاف دنیای اسلام به‌جایی رسیده‌ایم که نمی‌توانیم از خودمان دفاع کنیم. اسرائیل غاصب که دشمن خدا و پیامبر است با جمعیتی حدود ۱۵ میلیون نفر هر ظلمی به ما مسلمانان با جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر، روا می‌دارد و از ما هم کاری ساخته نیست. حتی بعضی از ما به خاطر بقایمان، خود را به دامان کافران انداخته‌ایم.

 

وی افزود: امروزه با این‌همه شعار دموکراسی و حقوق بشری و دفاع از حقوق حیوانات، شاهدیم مسلمانان در چین و میانمار و ... کشته می‌شوند اما مطلقاً برای طرفداران حقوق بشر و حتی برای ما مهم نیست.

 

وی گفت: در رسانه‌های فرانسه که ادعا می‌کنند مهد دموکراسی و آزادی است و در چند کشور دیگر غربی در هفتۀ گذشته به قرآن کریم که خداوند می‌فرماید:«إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ»و پیامبر عزیز ما و کسی که در نزد خدا رحمةللعالمین است، اهانت کردند و کاریکاتور ساختند. ما مسلمانان چکار کردیم؟ الأزهر و بعضی جاهای دیگر اطلاعیه‌هایی صادر کردند و دیگر هیچ.

 

ماموستا قادری گفت: از طرف دیگر حدود ۷ دهه است هواپیماهای اسرائیل اجازه نداشته‌اند بر روی خاک حجاز پرواز نمایند؛ هفتۀ گذشته هواپیماهای اسرائیل مجوز یافتند از کنار حرمین شریفین و قبر رسول‌الله (ص) پرواز کنند و به امارات بروند تا آنجا خیمه زده و در کنار جمهوری اسلامی دشمنی خود را عملی کنند.

 

امام جمعه پاوه ادامه داد: شب گذشته کنفرانسی ویدئویی بین آقایان محمود عباس در رام الله و اسماعیل هنیه در لبنان برگزار شد؛ حرف آن‌ها همه‌اش افسوس و ناراحتی و خون‌جگر بود؛ آمریکا آمد و اول معاملۀ قرن را پیش کشید و قدس را پایتخت اسرائیل کرد؛ بار دوم اعراب را وادار کرد که اگر شما با اسرائیل دوستی نکنید، ایران همۀ شمارا از بین می‌برد و با این ترفند، یکی بعد از دیگری دولت‌های عربی را مطیع رژیم صهیونیستی خواهد کرد.

 

وی افزود: محمود عباس در آن گفتگو گفت: «الاتفاق الثلاثی الأخیر بین امریکا و اسرائیل و الأمارات خنجرٌ علی قلب فلسطین» (توافقنامه سه جانبه اخیر بین آمریکا ، اسرائیل و امارات خنجری بر قلب فلسطین است) اسماعیل هنیه نیز گفت:دیگر بس است، باید متحد شویم چرا که اگر متحد نشویم ما را از بین می‌برند و آمریکا فلسطین را از روی نقشه محو خواهد کرد.

 

ماموستا قادری گفت: عزیزان من، این وضع فلسطین است؛ قرآن کریم می‌فرماید:«وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ»کافران غفلت ما را می‌خواهند.

به حقیقت ما غافلیم و کاری از دستمان برنمی‌آید.باید حکومت‌های اسلامی تصمیم بگیرند که متأسفانه هر کدام از آن‌ها فکری و مسیری دارند؛ یکی به چین، دیگری به روسیه و یکی هم به آمریکا و فرانسه سلام می‌کنند و دنیای اسلام این‌گونه گرفتار شده است.

 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: سال پیش ساموئل هانتینگتون جامعه‌شناس آمریکایی کتابی تحت عنوان«برخورد تمدن‌ها»نوشت. درزمانی که آقای دکتر خاتمی رئیس‌جمهور شد خطاب به آمریکائی‌ها گفت: شما اگر برخورد تمدن‌ها را مطرح می‌کنید در عوض ماگفتگوی تمدن‌هارا مطرح می‌کنیم؛ اما به گفتگوی مسلمانان توجهی نکردند.

 

وی افزود: هانتینگتوندر آن کتاب به سران آمریکا و غرب می‌گوید:از خواب غفلت بیدار شوید. پرچم سرخ شوروی به زمین افتاد و با سیاست و تزویر شوروی از هم پاشید؛ اما خطر پرچم سبز اسلام هنوز پابرجاست و در حال رشد است. نگذارید آن پرچم بلند شود که اگر بلند شود نه آمریکا و نه اروپا امنیت نخواهند داشت.

 

وی گفت: درواقع همین تئوری را پیش بردند و نگذاشتند پرچم اسلام به اهتزاز در آید؛ داعش را درست کردند و در خاورمیانه آتش جنگ را شعله‌ور کردند.

 

ماموستا ملا قادر قادری گفت: الآن آمریکا با اسلام و مسلمانان در حال جنگ است و ثروت و اموال ما را به تاراج می‌برد. ۴۰ سال است به ملت شریف ایران و اقتصاد و سیاست ما ضربه می‌زند. باکمال تأسف خودمان عامل بسیاری از این مشکلات هستیم. چون خداوند متعال می‌فرماید:«اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم»اگر شما خدا را یاری کنید خداوند نیز شمارا یاری خواهد کرد.

 

وی با اشاره به آیه ای از قران کریم گفت: خدای بزرگ در آیۀ ۴۶ سورۀ انفال می‌فرماید: «وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم»سعی کنید باهم اختلاف نداشته باشید. اختلاف شمارا تضعیف می‌کند و خوار می‌شوید و هر کس می‌تواند بر شما حکومت کند.

 

ماموستا قادری افزود: در حجة‌الوداع رسول گرامی اسلام فرمودند:«لاَ تَرْجِعُوا بعدي كُفَّاراً يَضْرِبُ بَعْضُكُمْ رِقَابَ بَعْضٍ»اجازه ندهید اختلاف در بین شما به وجود آید. اگر اختلاف داشته باشید شمارا سرکوب می‌کنند.

 

وی گفت: الآن ثروت ما را می‌برند، جوانان ما را می‌کشند به زنان ما تعدی می‌کنند؛ مسلمانان هم از صبح تا غروب شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه و جمعی علیه وهابی و سلفی و اخوان و صوفی تبلیغ می‌کنیم و کفر و کافران را فراموش کرده‌ایم و به‌جایی رسیده‌ایم اگر در کنار منزل من و شما مسلمانی باشد از من و تو بهتر و متدین‌تر باشد اما همفکر و هم‌حزب و هم دستۀ ما نباشد، دوست داریم سربازان آمریکا در افغانستان و عراق و یمن و لیبی و ... موفق شوند اما همسایۀ ما چون همفکر ما نیست، نابود شود.

 

وی در پایان گفت: من مأیوس نیستم اما سینه‌ام پر از درد است؛ ۱۴ سال است غزۀ اسلام، غزۀ مولانا خالد و غزۀ قرآن در محاصره است.شب گذشته فریاد می‌زدند کرونا به ما رسیده است اما هیچ‌گونه دارو و وسایل خدماتی نداریم؛ باز به شماها عرض می‌کنم من مأیوس نیستم و هیچ مسلمانی هم نباید مأیوس باشد. قرآن کریم می‌فرماید:«وَلاتَهِنوا وَلاتَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین»مأیوس نباشید اما هوشیار و فعال و دلسوز باشید و قطعاً شما شکست نخواهید خورد. اگر مدتی هم شکست بخورید باز خداوند به شما توفیق می‌دهد به شرطی که صادق باشید.