پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:22 - 1399/05/16

از اصحاب رسانه شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد

بخشدار باینگان به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در اردوگاه روستای سریاس، طی مراسمی از اصحاب رسانه شهرستان تجلیل به عمل آورد.

به گزارشهزار ماسوله، محمدهادی زامیاد روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران و فعالان رسانه ای که به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، افزود: باینگان با وجود جاذبه های مختلف گردشگری و وجود چهار روستای هدف گردشگری، با تدوین برنامه های متنوع آمادگی میزبانی از رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ را داشت که به دلیل شیوع بیماری کرونا، از این فرصت مهم محروم شد.

وی ادامه داد: بخش باینگان ۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد که دامداری‌های این بخش به صورت سنتی انجام می‌شود و نیازمند صنعتی شدن است.
بخشدار باینگان اضافه کرد: ایجاد مجتمع دامداری ۷۲۰ راسی روستای «آریت» در دستور کار قرار گرفته و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای فراهم کردن زیرساخت های آن اختصاص یافته است.
زامیاد با بیان اینکه پیمانکار این پروژه مشخص شده و در هفته دولت سال جاری کلنگ زنی آن انجام می‌شود، افزود: راه اندازی مجتمع دامپروری در روستاهای میرعبدلی و مزیدی از دیگر اولویت ها برای صنعتی شدن دامداری در بخش باینگان است.
وی اظهار کرد: ۸۰ کیلومتر جاده عشایری در بخش باینگان وجود دارد که برای تسطیح و تیغه زنی این جاده ها، ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری هزینه شده است.
بخشدار باینگان تصریح کرد: در راستای توسعه دامداری و خدمات رسانی به عشایر این بخش ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، از محل اعتبارات ملی امور عشایری در نظر گرفته شده است.
بخشدار باینگان گفت: شانه سازی، حذف نقاط حادثه خیز و روکش مقاطعی از محور سه راهی باینگان تا شهر باینگان و ایمن سازی راه دسترسی به روستای لاران با حفاظ آهنی از جمله اقداماتی است که در حوزه راهداری در این بخش انجام شده است.
زامیاد اضافه کرد: برای عملیات آسفالت و بهسازی مسیر لشکرگاه به گردنه رمه رو در بخش باینگان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری در قالب طرح ابرار در نظر گرفته شده که اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: بزرگترین مشکل بخش باینگان مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه و اینترنت است که ایجاد سایت مخابراتی توسط شرکت همراه اول در سه راهی روستای لاران مصوب و برای آن ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با ایجاد این سایت مشکل آنتن دهی محور شهر بانه وره تا باینگان برطرف می شود.
بخشدار بخش باینگان گفت: هم اکنون عملیات گاز رسانی به ۹ روستای میرعبدلی، لاران علیا ، لاران سفلی ، تین، زردویی، دودان، سفید آب و لشکرگاه با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد
زامیاد افزود : با اجرای این طرح گاز رسانی تمام نقاط شهری و روستایی بخش باینگان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
وی با گرامیداشت روز خبرنگار اضافه کرد: فکر و اندیشه ای که با قلم خبرنگار بیان می شود چون برای روشنگری و آگاه سازی جامعه است قابل ستایش است.
بخشدار باینگان بیان کرد : محصولات خبری اگر در مسیر بالندگی جامعه و کمک به مردم باشد اعتماد مردم را نیز جلب خواهد کرد.
وی گفت : امروز با وجود مشکلات اقتصادی، تحریم ها و تبعات ناشی از ویروس کرونا که معیشت مردم و اقتصاد کشور را هدف قرار داده است ، انتظار می رود خبرنگاران با امیدبخشی به مردم کمک حال دولت و مردم برای عبور از این بحران باشند.
بخشدار باینگان در پایان از حمایت های ماموستا قادری امام جمعه پاوه، ایده پور فرماندار و همراهی و همدلی مدیران شهرستان پاوه قدردانی کرد.