پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:24 - 1399/05/12

مشکلات آب شرب شهرستانهای منطقه اورامانات درفرمانداری جوانرود بررسی شد

در نشستی با حضور نماینده مردم اورامانات درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار جوانرود و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ،مسائل ومشکلات آب شرب شهرستان های منطقه اورامانات در فرمانداری این شهرستان موردبحث و بررسی قرارگرفت .

به گزارشهزار ماسوله،نماینده مردم اورامانات درمجلس شورای اسلامی برعدالت در توزیع و تقسیم آب شرب درشهرستانهای منطقه اورامانات تاکید کرد و گفت : برای رفع این مشکل باید تدابیری اندیشیده شود.

 

دکتر آرش لهونی به تسریع در تامین آب بلند مدت و میان مدت و تکمیل تصفیه خانه های شهرستان های منطقه اورامانات تاکیدکردو افزود: تامین آب بلند مدت ومیان و تکمیل و به بهره برداری رساندن تصفیه خانه های منطقه اورامانات در دستور مسئولان قراردارد.

 

فرماندارجوانرود نیز دراین نشست به کمبود 30 لیتر آب در ثانیه شهر اجوانرود اشاره کرد وگفت :اگر چه با پیگیرهای انجام گرفته و همت شرکت آب و فاضلاب 20 لیتر در ثانیه به آب شرب شهر جوانرود اضافه شده است اما همچنان شهرجوانرود و روستاهای این شهرستان با کمبود آب شرب مواجه است.

 

رستگاریوسفی افزود: افزایش جمعیت ،مهاجر پذیری ، فاصله زیاد خط انتقال آب وقدیمی و فرسودگی شبکه های‌خط انتقال آب و... ازمهمترین چالش های حوزه آب شرب‌درشهرجوانرودعنوان کرد.

 

وی اظهارداشت : درحال حاضر 260 لتیر در ثانیه از منابع و مخازان این شهرستان برداشت می شود که جوابگوی نیازهای شهروندان نمی باشد.

 

 پیگیری احداث سد ساروخان و تکمیل پروژه تصفیه خانه شهرجوانرود که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است وهمچنین توجه ویژه به رفع مشکلات آب شرب 20 روستای مجتمع مله رش داره ش بخش کلاشی از دیگرمورارد مطرح شده یوسفی فرماندار شهرستان جوانرود دراین جلسه بود .

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلات استان کرمانشاه نیز دراین جلسه گفت : پیرو پیگیری و هماهنگی دکتر لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی امروز مسائل و مشکلات آب شرب و تصفیه خانه های منطقه اورامانات مورد بحث و بررسی قرارگرفت .

 

▪️دکترعلیرضا کاکاوند افزود :فردا با حضور مدیران آب و فاضلاب چهار شهرستان منطقه اورامانات ، معاونین و مدیران ستادی شرکت آب و فاضلاب استان مسائل و مشکلات آب شرب و تصفیه خانه های این شهرستان ها به صورت وِیژه بررسی و پس از آن یک تیم تخصصی به منطقه اعزام و با رصد مسائل و مشکلات  آب و فاضلاب و همچنین عدالت در توزیع آب که مورد درخواست نماینده محترم اورامانات است با ارائه راهکارمناسب به حل این مشکلات کمک خواهند کرد .

 

وی با بیان اینکه تامین آب بلندمدت منطقه  اورامانات در دستور کارشرکت آب وفاضلاب قرارگرفته است اظهارداشت : از نماینده محترم اورامانات که خود دبیر کمیسیون برنامه و بودحه و محاسبات هستند انتظارداریم که برای به نتیجه رساندن این پروژه ها مارا کمک کنند.

 

کاکاوند همچنین  درخصوص غیر فعال بودن تصفیه خانه های شهرستان های منطقه اورامانات اظهارداشت : تصمیم داریم تا یک ماه آینده این تصفیه خانه ها را تعیین تکلیف کنیم و سال آینده با حذف بخشی ازاین پروژه ها آنها را به بهره برداری برسانیم .

 

وی به فعالیت شرکت آب و فاضلاب  برای توسعه آب میان مدت شهرجوانرود اشاره وِیادآورشد: دراین مدت توانستیم با بهسازی تعدادی از چاهها و قتات ها 30 لیتر در ثانیه به آب شهر جوانرود اضافه کنیم.