پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:31 - 1399/05/07
رئیس سازمان شعبه تامین اجتماعی پاوه :

زنان خانه دار، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

رئیس سازمان شعبه تامین اجتماعی پاوه گفت: سازمان تامین اجتماعی ،بیمه زنان خانه دار ۱۸ تا۵۰ سال متاهل و مجرد، را فراهم نموده و این افراد می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارایه مدارک لازم و عقد قرارداد، تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند .

به گزارشهزار ماسوله، نادری تبار در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: تامین آینده و پس‌انداز، فایل اتکا برای زنان خانه داری که شاغل نیستند از مهم‌ترین دغدغه ها می باشد.

 

وی افزود: در راستای  رفع این دغدغه ها، سازمان تامین اجتماعی ،بیمه زنان خانه دار ۱۸ تا۵۰ سال متاهل و مجرد، را فراهم نموده و این افراد می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارایه  مدارک لازم و عقد قرارداد، تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند .

 

وی گفت: زمانیکه این افراد، شاغل نبوده یا فاقد رابطه استخدامی ومزد بگیری با کارگاههای مشمول قانون تأمین‌اجتماعی ،بوده ویا زمانی که  مدتی مشغول به کار بوده و سابقه پرداخت حق بیمه را دارند اما به هر دلایلی قادر به ادامه آن نبوده اند، می توانند از بیمه زنان خانه‌دار ‌ومزایای آن بهره‌مند شوند.

 

وی گفت: جهت  توضیحات بیشتر و ارایه خدمات مذکور این افراد می توانند به تامین اجتماعی شعبه پاوه مراجعه نمایند.

 

نادری تبار، در بخش دوم سخنان خود ،شرایط بیمه باغداران و کشاورزان را تشریح کرد.

 

وی گفت: باغداران و کشاورزان که مزرعه یا باغ آنها حدود و ثغور مشخص داشته و سند مالکیت و دارای پروانه معتبر فعالیت نظام صنفی کشاورزی از جهاد کشاورزی ویا واحد‌های تابعه داشته باشند همچنین فرد  یا افرادی در کارگاههای مذکور مشغول فعالیت باشند واحراز رابطه کارگری و کارفرمایی فی مابین کارفرما و کارگر و با دریافت  حقوق مشخص, ثابت شود در صورت احراز شرایط مذکورامکان بهره‌مندی از معافیت حق بیمه سهم کارفرما,( 20./.) دارا باشند و کارگران خود را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دهند.

 

 وی افزود: مستندات یادشده همراه با درخواست کتبی ،تصویرشناسنامه وکارت ملی کارفرما حقیقی وکارگران معرفی شده جهت اخذ شماره بیمه شده اصلی و تشکیل پرونده کارگاهی الزامی می‌باشد لذا جهت توضیحات بیشتر می توانند به تامین اجتماعی شعبه پاوه مراجعه نمایند.