پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:58 - 1399/04/23
بخشدار نوسود :

شنا در پایین دست سدهای پاوه خطر آفرین است

جهانبانی بخشدار نوسود :ورود به داخل رودخانه و شنا و ماهیگیری در پایین دست سدهای داریان و هیروی می تواند خطر آفرین باشد.

به گزارشهزار ماسوله، بخشدار نوسود در گفتگویی اظهار داشت:  با توجه به ورود دو نفر به داخل رودخانه ی سیروان در پایین دست سد هیرویی جهت شنا و ماهیگیری با باز شدن دریچه های تخلیه ی آب سد هیروی به داخل سیروان همراه بود که خوشبختانه با هماهنگیهایی که صورت پذیرفت این دو نفر نجات یافتند.

 

جهانبانی افزود : دیروز یکی از کارمندان هلال احمر شهرستان  با اینجانب تماس و اعلام کرد که ۲ نفر برای شنا و ماهی گیری  در حوالی روستای شیخان و هنگامی که دریچه های سد هیروی بسته و سطح آب به پایین رفته بود بدون هماهنگی به درون رودخانه ی سیروان رفته اند و با باز شدن دریچه های سد و بالا آمدن سطح آب رودخانه گرفتار و توان آمدن به ساحل را ندارند و امکان وقوع حادثه ایی ناگوار می رود .

 

بخشدار نوسود گفت: به محض دریافت این خبر با آقای شیرمحمدی مسئول محترم حراست سد و نیروگاه داریان تماس حاصل گردید که نامبرده نیز بلافاصله با آقای شامبیاتی  مسئول کارگاه سد هیروی هماهنگ نموده و پس از مدتی دریچه های سد هیروی بسته شد.

 

جهانبانی ادامه داد: هر چند دریچه های سد هیروی مسدود گردیدند اما آب در سطحی از رودخانه بالا آمده بود که باید عملیات نجات به هر صورت انجام می گرفت و لذا با هماهنگی دهیار روستای نیسانه و تنی چند از جوانان برومند و آشنا به فنون شنای روستا و پرسنل ایثارگر سپاه تیم مستقر موفق به نجات افراد مذکور گردیدند .

 

وی در پایان صمیمانه از زحمات آقايان شیرمحمدی، شامبیاتی، نادری، کرمی، زیبایی و جوانان روستای نیسانه  و پرسنل سپاه پاسداران  تشکر و قدردانی نمود .