پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:40 - 1399/04/18
استاندار کرمانشاه خواستار شد:

نصب یادبود جان‌باختگان حریق «بوزین و مرخیل» در شهرستان پاوه

استاندار کرمانشاه گفت: یادبودی برای جان‌باختگان حریق «بوزین و مرخیل» در شهرستان پاوه نصب شود.

به گزارشهزار ماسوله، هوشنگ بازوند در ستاد بحران استان کرمانشاه به اقدامات شایسته و همکاری دستگاه‌های مختلف و همچنین حضور پررنگ نیروهای مردمی در اطفا حریق جنگل‌های بوزین و مرخیل اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک اگر این همدلی و همکاری بین نیروهای شکل نمی‌گرفت فاجعه بزرگی رخ می‌داد و آتش تا پاوه نیز کشیده می‌شد و هنوز هم درگیر اطفا حریق بودیم.

استاندار کرمانشاه افزود: جهت اطفا حریق با دلیل تاریک شدن هوا، دود غلیظ و عبور از مرز کشور عراق امکان استفاده از هلی کوپتر نبود و عملاً نمی‌توانست کارایی لازم را داشته باشد.

وی گفت: این آتش منجر به فوت ۳ نفر از هم استانی‌های ما که عاشق طبیعت بودند، شد و این برای ما بسیار دردناک بود.

مدیر ارشد استان ادامه داد: برخلاف برداشت رسانه‌های معاند در خصوص مرگ این سه عزیز که آن را بر اثر انفجار مین عنوان کردند، برادر یکی از متوفیان که از نزدیک شاهد حادثه بود علت حادثه را آتش اعلام کرد.

بازوند ادامه داد: بی شک رشادت‌ها و جانفشانی‌های جانباختگان این حادثه در تاریخ ثبت خواهد شد و یاد و خاطره این عزیزان همیشه در قلب و ذهن مردم خواهد ماند.

وی بیان داشت: متولیان امر برای بحث بیمه این سه نفر تمام همت خود را بکار بگیرند و همچنین ترتیبی اتخاذ شود تا برای خانواده متوفیان در صورت امکان مستمری برقرار شود و لوح یادبود نیز در منطقه نصب شود تا آیندگان بدانند این افراد برای حفظ طبیعت چه از خودگذشتگی داشتند.

استاندار کرمانشاه ضمن تاکید بر پاکسازی ارتفاعات مرخیل و بوزین از احتمال وجود مین، گفت: احداث پایگاه اطفا حریق در این منطقه بسیار ضروری است لذا در این خصوص با رئیس منابع طبیعی کشور در سفری که به کرمانشاه خواهد داشت، هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.

بازوند گفت: با توجه به اینکه در گزارشات منابع طبیعی و محیط زیست اختلافاتی در وسعت گستره آتش وجود دارد لذا در اولین فرصت این اختلافات حل و فصل شود تا به یک رقم معین برسند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه درختان در این آتش سوزی فقط ۱۰ درصد درختان آسیب دیدند، افزود: تعدادی درخت خشک در  این جنگل‌ها وجود دارد که لازم است تعیین تکلیف شوند.