پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:06 - 1399/03/28
فرماندار پاوه:

کمبود آب شرب روستای نروی به یک بحران تبدیل شده است

فرماندار شهرستان پاوه گفت: کمبود آب شرب در روستای نروی از مرز مشکل گذشته و به بحران برای روستا تبدیل شده است چرا که در بیست و چهار ساعت فقط سی دقیقه آب در لوله های انتقال آن در روستا جاری می شود .

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از روابط عمومی فرمانداری پاوه ایده پور فرماندار شهرستان در جمع تعدادی از باغداران و مردم روستای نروی که در سرچشمه ی آب باغات روستا گرد آمده بودند گفت : کمبود آب شرب در روستای نروی از مرز مشکل گذشته و به بحران برای روستا تبدیل شده است چرا که در بیست و چهار ساعت  فقط سی دقیقه آب در لوله های انتقال آن در روستا جاری می شود .

 

وی افزود: در بخش آب مورد نیاز باغات نیز هر چند بسیاری از مردم روستا معیشت خود را از فروش محصولات این  باغها کسب می کنند اما کمبود آب در این بخش نیز قابل تامل است .

 

وی گفت: بخش کشاورزی پاوه و نوسود هر چه سریعتر مطالعات لازم را برای چگونگی مقابله با رفع کمبود آب مورد نیاز باغات را آغاز و نتایج را در اسرع وقت به فرمانداری اعلام نمایند .

 

ایده پور ادامه داد: باغداران روستا با فداکاری و سعه ی صدر و به منظور رفع موقتی کمبود آب روستا قبلاً موافقت نموده اند که قسمتی از آب استحصالی چشمه ی باغات از طریق لوله به روستا منتقل شود که به دلیل عدم کفاف آن برای شرب و استفاده ی مردم روستا موافقت نمودند که مقدار بیشتری از این آب به مخزن روستا انتقال یابد.

 

فرماندار پاوه گفت: انتقال آب از دهانه ی چشمه غیر اصولی و غیر بهداشتی صورت پذیرفته لذا لازم است که این محل از نظر بهداشتی و ایمنی کاملاً  آماده شده و تمام فاکتورهای ایمنی در بخش پدافند غیر عامل به منظور رعایت کامل بهداشت و حفظ سلامت مردم روستا اعمال و اجرا گردند .

 

ایده پور افزود: با توجه به وجود معضل بیکاری در میان جوانان این روستا به ویژه قشر تحصیلکرده آن و با عنایت به اینکه مقرر است در ساحل شمالغربی رودخانه سیروان حدفاصل پایین دست روستاهای شرکان تا نیسانه(کناره ی رودخانه )توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری بزرگی انجام پذیرد امیدوار هستیم با کمک این تحصیلکردگان و هم چنین همت سرمایه گذاران بستر لازم برای کار ، تولید و اشتغال پایدار برای مردمان عزیز این روستاها فراهم گردد.

 

وی در پایان گفت: در سالجاری برای رفع کمبود آب شرب مردم روستای نروی عملیات انتقال آب از مجتمع آب روستای نیسانه که انتقال آب آن قبلاً از چشمه های مسیر پاوه رود به نیسانه انجام پذیرفته آغاز خواهد شد با انجام عملیات انتقال آب شرب به روستای نروی می توان از تمامی آب چشمه ی باغهای روستا برای تامین آب باغات استفاده نمود.