پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:08 - 1399/03/26

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در پاوه به ۱۲۷ نفر/ فوت سه نفر بر اثر این بیماری در شهرستان

دکتر ولدبیگی رئیس شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان پاوه در گزارشی که به اعضای ستاد ارائه نمود ضمن اعلام افزایش فوتی های ناشی از شیوع کرونا در شهرستان به سه نفر گفت : کل افرادی که به کرونا مبتلا شده اند pcr مثبت بالغ بر 127نفر می باشند که 111 نفر بومی و 16 نفر غیر بومی هستند .

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه در جلسه ستاد کرونا در سخنانی اظهار کرد: سلامت مردم خط قرمز ستاد کرونای شهرستان است .
پرویز ایده پور افزود: بروندادهای ستاد کرونا باید ابتدا توسط اعضاء ستاد اجرایی و عملیاتی شوند .

 

وی گفت: مدیریت در دوران کرونا هر لحظه باید نو به نو شده با تغییر رفتار کرونا و یا شیوع آن فوراً شرایط را درک و نحوه ی مقابله با شرایط را در جیب داشته باشد .

 

فرماندار پاوه ادامه داد: کرونا در روند زندگی انسان معاصر نقطه ی عطف تغییر است ما مدیران و جامعه هیچگاه به برهه قبل از بهمن 98 باز نخواهیم گشت .

 

ایده پور افزود: مردم باید بدانند که روند تغییرات پر فراز و نشیب بیماری کرونا در دست خود آنهاست با اجرای پروتکلهای بهداشتی خانواده ها می تواننند خود را از ابتلا به کرونا مصون بدارند .

 

رییس ستاد کرونای شهرستان پاوه اضافه کرد: هنگامی که در پاوه اعلام می شود وضعیت قرمز است یعنی در روز اعلام وضعیت قرمز حداقل سه نفر به کووید 19 مبتلا شده باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: شهرداری ها مواظب باشند که در دوران شیوع کرونا تخلفات ساختمانی و تجاوز به حریمهای عمومی کنترل گردد و کنترلها هم بر اساس قوانین مرتبط باشد .

 

ایده پور گفت: برخی از بانکها تکریم ارباب رجوع را جدی نگرفته اند لازم است این بانکها تغییرات در بافتار و رفتار جامعه را جدی گرفته و تکریم ارباب رجوع را سرلوحه ی فعالیت روزانه ی خود قرار دهند سایر ادارات نیزموظف به عملیاتی نمودن سازوکارهای تکریم ارباب رجوع هستند هیچ اهمالکاری در این خصوص پذیرفتنی نیست .

 

وی ادامه داد: معاونت سیاسی – امنیتی کمیته ی نظارتی بر اصناف ، بازاریان ، فروشگاههای مختلف عرضه کالا ، رستورانها و واحدهای مختلف عرضه غذا و نان ، ترمینالها و خودروهای عمومی و سایر موارد را عملیاتی نموده و بصورت مستمر اقدام به بازدید نمایند و لازم است گزارش کار بصورت روزانه آماده و ارائه گردد .

 

وی افزود: کمیته ی نظارتی موظف است افراد خاطی را به دادستانی عمومی و انقلاب معرفی نمایند . در مدت شیوع کرونا دادگستری شهرستان پاوه همکاری همه جانبه ایی را با ادارات داشته اند که صمیمانه در این خصوص از همکاری آنها قدردانی می گردد .

 

وی در پایان گفت: در هیچ کشوری برای بیماری کرونا درمان قطعی یافت نشده و ما هر روز با این بیماری مواجه هستیم لذا شهروندان  شهرستان پاوه اعم از شهر و روستا باید بدانند کرونا فرهنگ مختص به خود را می طلبد و مردم ضرورتاً باید در بافتارها و رفتارهای قبل از بهمن 98 خود تغییرات عمده ایی را انجام دهند تا بتوانند زندگی و امور معیشت خود را ادامه دهند و دچار بیماری نشوند .

 

دکتر ولدبیگی رئیس شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان پاوه در گزارشی ضمن اعلام افزایش فوتی های ناشی از شیوع کرونا در شهرستان به سه نفر گفت : کل افرادی که به کرونا در شهرستان پاوه مبتلا شده اند (pcr مثبت )بالغ بر 127نفر می باشند که 111 نفر بومی و 16 نفر غیر بومی هستند در این مدت متاسفانه سه نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند .

 

دکتر ولدبیگی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 617 مورد نمونه گبری انجام پذیرفته است افزود : از همه ی ادارات و ارگانها درخواست داریم جهت پیشگیری از شیوع کرونا با شبکه ی بهداشت همکاری نمایند .

 

وی وضعیت کنونی پاوه را بر اساس آیتمهای ستاد کرونای کرمانشاه زرد اعلام نمود.